استمرارخدمات درمانی به زائران/مراجعه ۱۷۲۰ نفر به بیمارستان باشماق

اقتصاد ایران: سنندج- خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی از ۱۷ مردادماه در مرز باشماق آغاز شد و تا پایان بازگشت زوار ادامه دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اربعین با تمام لحظات معنوی و روزهای ناب رو به پایان است، زوار از کربلای معلی راه بازگشت به داخل کشور را در پیش گرفته‌اند و حال و هوای معنویت این سفر را به تمام وجود حس کرده‌اند.

زائرانی که از مرز باشماق راهی کربلا شدند از خدمات ۳۰ موکب فرهنگی، پذیرایی، استقبال، اسکان و غیره بهره مند می‌شدند.

یکی از خدمات مسیر مرز باشماق، بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا شیخ‌الاسلام بوده که همچنان مشغول ارائه خدمت به زائران است.

فردا سه شنبه ششم شهریور ماه آخرین روز کاری این بیمارستان است که خدمات خود را به صورت شبانه روزی و رایگان به زوار ارائه می‌دهد.

استمرارخدمات درمانی به زائران/مراجعه ۱۷۲۰ نفر به بیمارستان باشماق

مراجعه ۱۷۲۰ زائر به بیمارستان سیار دانشگاه در مرز باشماق

رئیس بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ۱۷ مرداد ماه تاکنون هزار و ۷۲۰ زائر اربعین حسینی برای دریافت خدمات سلامت به بیمارستان سیار مستقر در مرز باشماق مریوان، مراجعه کردند.

مصطفی فرامرزی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ نفر زائر به بیمارستان سیار مراجعه کردند و از این تعداد ۱۱۹ زائر به صورت سرپایی، و ۱۶ نفر بستری که بعد از اقدامات درمانی ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: فعالیت این بیمارستان تا روز ششم شهریور استمرار دارد و فردا آخرین روز فعالیت این مرکز درمانی است.

رئیس بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام اذعان کرد: در روز گذشته ۱۴ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی، هفت نفر مشکلات پوستی و تروما، ۳۵ نفر مسمومیت غذایی، دیاریا و نیاز به سرم تراپی، یک نفر گزش حیوانات، ۵۸ نفر درد کمر و اندام و ۲۰ نفر به دلایل غیر ترومایی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

فرامرزی همچنین یادآور شد: خوشبختانه تاکنون مورد خاصی از بیماری تب دنگی گزارش نشده است.

وی اعلام کرد: بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام شامل اورژانس، داروخانه، اتاق سرد برای زائرانی که گرمازده شدند، اتاق احیا و بخش بستری خواهران و برادران، بخش رادیولوژی و آزمایشگاه و درمانگاه است.

فرامرزی تصریح کرد: خدمات ارائه شده در این بیمارستان رایگان بود و با ۱۰۱ پرسنل، پزشک و پرستار و خدماتی و کادر درمان و تجهیزات به روز خدمات خوبی به مراجعین ارائه کرد.

استمرارخدمات درمانی به زائران/مراجعه ۱۷۲۰ نفر به بیمارستان باشماق

انجام بیش از ۴۰۰ بازرسی بهداشتی از مواکب اربعین کردستان

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامت زائران بازرسی بهداشتی از مواکب به صورت روزانه انجام می‌شد، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۱ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در برنامه سلامت اربعین، توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه انجام شد.

کمال ابراهیمی افزود: کنترل کیفی آب آشامیدنی و بهداشت مواد غذایی نیز در این زمینه مورد توجه بازرسان بود.

وی یادآور شد: براساس بازرسی‌های ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۸ مورد کلر سنجی آب آشامیدنی انجام شد و ۳۱ مورد از آب نمونه برداری میکروبی صورت گرفت.

ابراهیمی اذعان کرد: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کردستان با استفاده از دستگاه پرتابل اقدام به سنجش آب به میزان ۳۳۳ مورد کردند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: همچنین براساس بازرسی‌های بهداشتی همکاران بهداشت محیط، در ۲۴ ساعت، ۲۷۵ کیلو گرم، مواد غذایی غیر قابل مصرف در استان جمع آوری و معدوم سازی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۲۳۳ نفر از خادمان و متصدیان موکب‌ها و عموم مردم را از دیگر اقدامات این دانشگاه در ایام اربعین حسینی برشمرد.

مرز باشماق امسال برای سومین سال متوالی محل تردد زائران اربعین حسینی بود و امسال کردستانی‌ها با تمام ظرفیت و امکانات برای خدمت به زوار سنگ تمام گذاشتند و ارادت خالصانه خود را به اباعبدالله الحسین به تصویر کشیدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ