تولید ۲۴۰ هزار تن علوفه برای نخستین بار در دیمزارها

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۲۴۰ هزار تن علوفه برای نخستین بار بدون مصرف آب در سطح وسیعی از دیمزارها تولید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامک عزیزکریمی، مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق آخرین آمارها، جهش تولید در دیمزارها با کمک و حمایت ستاد اجرایی به ۸ میلیون تن رسید که ۶ میلیون تن آن گندم، ۱.۲ میلیون تن جو و ۳۴۰ هزار تن حبوبات است.

وی ادامه داد: حدود ۲۴۰ هزار تن علوفه نیز برای نخستین بار بدون مصرف آب در سطح وسیعی از دیمزارها تولید شده و همچنین تولید ۹۲ هزار تن دانه‌های روغنی و ۲۵ هزار تن گیاهان دارویی از دیگر محصولاتی است که در دیمزارها کشت شد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی بر تشکیل «ستاد عالی زراعت» تاکید کرد و گفت: اقدامات معاونت امور زراعت اورژانسی است، اگر الان برای کود و یارانه تصمیم نگیریم، سال را از دست می‌دهیم. یکی از دلایل افزایش تولید در سال گذشته، تغذیه خیلی خوب بود ولی اگر قرار است رکوردهای سال گذشته را پشت سر بگذاریم، باید در تخصیص سهمیه‌ها تجدید نظر صورت گیرد.

عزیزکریمی، بازار را مهمترین عامل افزایش یا کاهش تولید دانست و خاطرنشان کرد: امسال به دلیل افت قیمت جو، سطح زیر کشت این محصول کاهش می‌یابد، بنابراین باید کمک شود این کاهش صورت نگیرد. امسال ۴ میلیون تن جو تولید کردیم و ۲ میلیون تن هم نیاز به واردات داریم، انتظار می‌رود در قیمت‌گذاری بتوانیم کاستی‌ها را جبران کنیم.

این مسئول دولتی در پایان یادآور شد: بحث سوخت و تأمین یارانه بذر بزرگترین مشکل استان‌ها برای کشت‌های پاییزه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ