تشکیل کارزار "جلوگیری از احداث سد ماندگان در منطقه پادنا"

اقتصاد ایران: سلامت نیوز: به دنبال مصوبه "شورایعالی حفاظت محیط زیست" مبنی بر صدور مجوز برای واگذاری بخشی از منطقه حفاظت شده دنا برای ساخت "سد ماندگان" کارزاری از سوی مردم منطقه، کنشگران و فعالان مدنی و محیط زیستی استانی و کشوری در مخالفت با این اقدامات مخرب تشکیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به دنبال مصوبه "شورایعالی حفاظت محیط زیست" مبنی بر صدور مجوز برای واگذاری بخشی از منطقه حفاظت شده دنا برای ساخت "سد ماندگان" کارزاری از سوی مردم منطقه، و دوستداران زاگرس و محیط زیست استانی و کشوری در مخالفت با این اقدامات مخرب تشکیل شد.

در این کارزار که عنوان آن " درخواست جلوگیری از احداث سد ماندگان در منطقه پادنا" نام گرفته و با هشتک #نه_به_سدسازی_ماندگان در روز 30 مرداد ماه کار خود را آغاز کرده در نامه ای خطاب به روسای سه قوه از آنها خواسته شده تا نسبت به لغو مصوبه احداث سد ماندگان، دستورات لازم را صادر کنند.

در توضیح و شرح این کارزار بر روی سایت آن آمده است:« همان‌طور که مستحضرید، شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، بدون اخذ مجوزهای محیط زیست، قصد احداث سد ماندگان را در منطقه پادنای سمیرم از استان اصفهان دارد. از آن‌جایی که احداث این سد برای تأمین آب مناطق صنعتی اصفهان بوده و باعث ورود آسیب جدی به منطقه حفاظت شده دنا و نابودی انواع مختلف جانوران و گونه‌های نادر گیاهی می‌شود، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به لغو مصوبه احداث سد ماندگان، دستورات لازم را صادر فرمایید.»

لینک کارزار:

https://www.karzar.net/152508

ماجرای واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان و ساخت سد "ماندگان" در هفته گذشته خبرساز شد و واکنش های متعددی را به این تصمیم غیرقانونی و غیرعلمی برانگیخت.

هر چند محمد بهرامی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر "ضرورت مدیریت یکپارچه منطقه حفاظت شده دنا" از لغو مصوبه داد و گفت که این موضوع با رئیس جمهور جدید، مطرح شده و به محض استقرار دولت، هم موضوع مدیریت جامع این منطقه و هم موضوع ساخت سد به طور جدی پیگیری می‌شود؛ اما نگرانی اهالی و کنشگران برای ادامه این تصرف ها و عملیات مخرب ادامه دارد.

حتی این نماینده نیز از لغو کامل چنین پروژه ای سخن نگفت و گفت که « فعلاً جلوی این کار را گرفته ایم».

حالا تمام علاقمندان زاگرس و دنا و کنشگران محیط زیست و اهالی منطقه در صدد هستند تا از راه های متعدد مطالبه گری از جمله راه اندازی کارزار اعتراضی، اجازه تعرض به این منطقه را ندهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ