شیائومی شاید اولین گوشی بدون دکمه دنیا را عرضه کند

اقتصاد ایران: به‌ادعای یکی از افشاگران، شیائومی می‌خواهد سال آینده گوشی جدیدی عرضه کند که هیچ دکمه‌ی فیزیکی نخواهد داشت.

مدت‌ها است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌دنبال ساخت دستگاهی بدون دکمه هستند و در این راستا پیش‌تر نمونه‌های اولیه‌ی زیادی دیده‌ایم. برای نمونه، ویوو در سال ۲۰۱۹ کانسپت هیجان‌انگیز Apex را به‌نمایش گذاشت که دکمه‌ی فیزیکی نداشت و برای شبیه‌سازی حس‌و‌حال دکمه‌های فیزیکی، از حسگرهای حساس به فشار و موتورهای خطی استفاده می‌کرد.

فناوری دکمه‌ی غیرمتحرک در برخی از گوشی‌ها استفاده شده است؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها دستگاهی بدون دکمه نیستند. طبق ادعای یکی از افشاگران، شیائومی در سال آینده‌ی میلادی شرایط را تغییر خواهد داد.

براساس ادعای کاربری در ایکس، شیائومی روی دستگاه پرچم‌دار جدیدی با نام رمز Zhuque کار می‌کند که دکمه‌ی پاور و کنترل صدای فیزیکی ندارد. افشاگر یادشده می‌گوید که این محصول در مراحل اولیه‌ی تولید به‌سر می‌برد و ممکن است در سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار شود.

مقاله‌های مرتبط
  • دکمه جدید آیفون ۱۶، فشاری و لمسی خواهد بود
  • ویوو اپکس ۲۰۱۹ معرفی شد؛ نمایشگر تمام‌صفحه و فاقد درگاه و کلید فیزیکی

در‌حال‌حاضر، جزئیات چندانی درباره‌ی استراتژی شیائومی برای خداحافظی با دکمه‌های فیزیکی در دست نداریم. ممکن است شیائومی راهکاری مشابه ایسوس در پیش بگیرد و از ترکیب دکمه‌های خازنی و حسگرهای حساس به فشار و موتور ویبره استفاده کند.

انتظار می‌رود که گوشی مرموز Zhuque از سخت‌افزار پیشرفته استفاده کند؛ ازجمله پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 4 کوالکام و دوربین سلفی در زیر نمایشگر.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ