بازگشت ۹۰ درصد زائرین اربعین/کاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات

اقتصاد ایران: رییس پلیس راهور فراجا از پایان مأموریت پلیس راهور در تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: ۹۰ درصد از زائران به کشور بازگشته‌اند.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از کاهش تعداد جان‌باختگان زائران اربعین در سال جاری خبر داد.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های بی‌وقفه پلیس راهور و همکاری مردم، توانستیم آمار جان‌باختگان را تا حد زیادی کاهش دهیم. بر اساس آمار به دست آمده از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ روز ۴ شهریورماه، در ۱۹ فقره تصادف، ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در حالی به دست آمده که با وجود افزایش تردد وسایل نقلیه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش در تعداد جان‌باختگان داشته‌ایم.

سردار حسینی افزود: در ۹۱ فقره تصادف جرحی نیز ۱۸۴ نفر مصدوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۳۵ درصدی در تعداد مصدومان را شاهد بوده‌ایم.

وی همچنین تأکید کرد تعداد نهایی جان‌باختگان از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به پایان مأموریت پلیس راهور در تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران مراسم پیاده‌روی اربعین، اعلام کرد که از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۸ صبح روز ۵ شهریورماه، حدود ۹۰ درصد از زائران به کشور بازگشته‌اند. این آمار نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از زائران کمتر از ۴ روز در خاک عراق اقامت داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به ترددهای ثبت شده در این ایام گفت: حدود ۶۱ میلیون تردد از طریق سامانه‌های تردد شمار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشته است. مرز مهران با ۴۶ درصد بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده و پس از آن، مرزهای شلمچه با ۳۰ درصد و خسروی با ۱۵ درصد قرار دارند.

وی همچنین در مورد وسایل نقلیه مورد استفاده زائران برای تردد به مرزها توضیح داد: ۷۷ درصد از ترددها با وسایل نقلیه شخصی انجام شده، در حالی که اتوبوس‌ها ۲۰ درصد و حمل و نقل هوایی ۳ درصد از ترددها را شامل شده‌اند.

سردار حسینی در پایان، به تفکیک استان‌های مبدا زائران در مرزهای مختلف اشاره کرد و گفت: مرز مهران بیشترین زائران را از استان‌های تهران، البرز، قم، خراسان رضوی، مازندران، لرستان و همدان داشته است. همچنین، مرز شلمچه عمدتاً زائرانی از استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و کرمان را پذیرا بوده و مرز خسروی نیز میزبان زائرانی از استان‌های تهران، البرز، کرمانشاه، خراسان رضوی و قم بوده است.

وی ضمن قدردانی از تمامی نهادها وسازمان‌ها مانند مرکز مدیریت و تحلیل داده فراجا در اجرای موفقیت‌آمیز این مأموریت، اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر، در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ