گیاهان دارویی خراسان‌شمالی دارای سند می‌شوند

اقتصاد ایران: بجنورد_ عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: نگارش و تدوین سند زنجیره ارزش گیاهان دارویی خراسان شمالی زودی به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهدی باور  اظهار کرد: خراسان شمالی تنوع زیادی از گونه‌های گیاهی در رویشگاه‌های مرتعی و جنگلی خود را دارا است که تاکنون ۴۳۱ گونه گیاهی شناسایی شده‌اند.

وی گیاهانی از جمله آویشن، کاکوتی، زرین گیاه و گون را از جمله این گیاهان دارویی در رویشگاه‌های مرتعی خراسان شمالی برشمرد و گفت: وجود این گیاهان دارویی در رویشگاه‌های ملی استان ظرفیت بسیار مهمی برای تغذیه و پرورش زنبورها در زنبورستان‌ها است که بتوان عسل‌های باکیفیت و البته با خواص دارویی تولید کرد.

باور تصریح کرد: با توجه به اینکه گیاهان دارویی در رویشگاه‌های ملی مرتعی به‌صورت خودرو رشد و پرورش پیدا می‌کنند و از سم و کود برای رویش و پرورش آنها استفاده نمی‌شود، عسل تولیدی از این گیاهان نیز کاملاً طبیعی و ارگانیک خواهد بود.

وی از تهیه و تدوین سند زنجیره ارزش گیاهان دارویی خراسان شمالی که توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرایی شده است نیز خبر داد و افزود: به‌زودی نگارش این سند به پایان می‌رسد و به استانداری ارائه می‌شود.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی عنوان کرد: در این سند وضعیت رویشگاه‌های طبیعی گیاهان دارویی استان مطالعه شده است.

وی بیان کرد: عملیاتی‌کردن برنامه‌های این سند به همکاری منسجم دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نیاز دارد تا وضعیت رویشگاه‌های گیاهان دارویی استان حفظ و تقویت شوند و بر رشد و تقویت اشتغال‌هایی از جمله زنبورداری بسیار مؤثر باشند.

باور در پایان گفت: به روزشدن طرح‌های مرتع‌داری نیز برای تحقق برنامه‌های تعریف شده در این سند بسیار مهم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ