ذخایر نهاده‌های دامی در انبارها به اندازه کافی است

اقتصاد ایران: سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام از تکافوی ذخایر نهاده دامی خبر داد و گفت: اختصاص نهاده مدت دار به دامداران و عشایر در سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جعفری، سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کشور در جلسه تنظیم بازار مرغ، جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های مصرفی (کنجاله سویا) که با حضور غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تن ذرت در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام داریم که برای ۳ ماه مصرف کشور کافی است.

وی افزود: این زمان برای برداشت ذرت در برزیل و تأمین آن، کافی است. در زمینه جو هم موجودی ۴۸۷ هزار تن بوده که با موجودی خریداری شده سازمان تعاون روستایی به ۶۱۰ هزار تن می‌رسد و برای بیش از ۲ ماه کفایت می‌کند.

جعفری در رابطه با تأمین کنجاله سویا عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده برای واردات دانه و کنجاله به کشور، ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار تن کنجاله سویا در کشور موجود است و بر اساس میانگین مصرف، حدود ۷ ماه تأمین خواهیم بود.

وی افزود: نهاده‌ها در شرایط ایده آل هستند و نهاده‌های مدت دار هم به زودی توزیع خواهد شد.

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص با ذخایر مرغ کشور گفت: امسال حدود ۳۴ هزار تن مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری شده است که به روش تأمین نهاده مطالبات تسویه می‌شود.

جعفری با بیان اینکه شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی پتانسیل خوبی برای تأمین اعتبار محسوب می‌شود، ادامه داد: گزینه دیگر برای تأمین اعتبار، تنظیم بازار بوده که به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و تاکنون از آن به درستی استفاده نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ