تولید مرغ اجداد ۴۰ درصد افزایش یافت

اقتصاد ایران: معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۴۰ درصدی تولید مرغ اجداد خبر داد و آذر ماه سال جاری را زمان رفع نیاز کشور به تخم‌مرغ نطفه‌دار اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم حسن‌نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در جلسه تنظیم بازار مرغ، جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های مصرفی (کنجاله سویا) که با حضور غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی، معاونین تولیدات دامی و رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: بخش دامداری در توسعه روستاها و به موازات آن توسعه کشور نقش به‌سزایی دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه روستایی و تأثیر آن بر زندگی روستاییان تصریح کرد: آسیب طرح‌های توسعه‌ای در چند دهه اخیر، به بخش دام روستایی باعث آسیب به اشتغال روستایی، ایجاد حاشیه‌نشینی و به موازات آن آسیب به جوامع شهری می‌شود.

حسن‌نژاد ادامه داد: آسیب‌های زنجیره‌ای همچون آمایش سرزمین، استفاده از مراتع، محیط زیست و اشتغال از پیامدهای طرح‌های توسعه روستایی است.

وی افزود: در زمینه تولید مرغ، مرغ اجداد نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و با بازسازی انجام شده از آذر ماه نیاز کشور نسبت به جوجه یک روزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار رفع خواهد شد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۲۱ درصدی گله‌های مادر گفت: همچنین تولید مرغ در واحدهای گوشتی ۲۴ درصد و تولید گوشت ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی در رابطه با تولید تخم‌مرغ عنوان کرد: وضعیت تولید تخم مرغ در شرایط عادی است و مشکلی در تولید نداریم.

حسن‌نژاد با بیان این که بازار و صنعت تولید مرغ به ثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: ثبات در قیمت و تولید باعث ترغیب تولیدکنندگان به جوجه‌ریزی و تولید شده است.

وی در رابطه با صادرات گفت: هدفگذاری کرده‌ایم که در ۶ ماهه اول سال ۲۱ هزار تن گوشت مازاد مرغ را صادر کنیم که تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن صادرات انجام شده است و تسلط بر بازار وجود دارد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: صادرات تخم‌مرغ از ۱۴۰ هزار تن در سال گذشته، امسال به ۱۶۰ هزار تن برسد.

وی با اشاره به تولید گوشت در ایران تصریح کرد: برای تولید ارزان باید سیستم گله‌داری و دامداری سنتی را در کشور داشته باشیم. سال گذشته بیش از یک میلیون تن نهاده مدت‌دار در اختیار دامداران قرار گرفت تا دام مولد به کشتارگاه ارسال نشود.

حسن‌نژاد تاکید کرد: مجلس در قانون بودجه ردیف بودجه‌ای با عنوان گوشت قرمز لحاظ کرده است که درآمدهای مربوط به یک درصد از نهاده‌ها به این بخش واریز و در زمینه دامداری روستایی و پرورش دام هزینه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ