تراشه‌ساز چینی Unisoc «نخستین تراشه امنیتی دنیا» با معماری باز RISC-V را معرفی کرد

اقتصاد ایران: شرکت چینی Unisoc اولین تراشه‌ی دارای قابلیت رمزنگاری مبتنی‌بر معماری ریسک پنج را ساخته است.

Unisoc که قبلاً با نام اسپردتروم شناخته می‌شد و یکی از توسعه‌دهندگان مشهور پردازنده‌های اپلیکیشن در چین به‌شمار می‌رود، تراشه‌ی جدید E450R را به‌عنوان نخستین تراشه‌ی امنیتی مبتنی‌بر معماری متن‌باز RISC-V در جهان رونمایی کرد.

به‌گزارش ITHome، ویژگی مهم پردازنده‌‌ی E450R استفاده از موتور الگوریتم رمزنگاری نامتقارن PKE است که گفته می‌شود حتی وقتی طول کلید افزایش می‌یابد، ۵۰ درصد سریع‌تر از مدل قبلی عمل می‌کند. تراشه‌ی E450R بهینه‌سازی ۵۰ درصدی در کاربردهای مبتنی‌بر تراکنش معمولی دارد که آن را به‌خصوص برای محیط‌های پرتقاضا که پردازش سریع اهمیت دارد، مناسب می‌سازد.

علاوه‌بر بهبود‌های رمزنگاری، E450R افزایش ۱۵ درصدی در سرعت پاک‌کردن و نوشتن حافظه‌ی NVM خود ارائه می‌دهد. این بهبود به پردازنده اجازه می‌دهد تا داده‌های بیشتری را در هر بازه‌ی زمانی ذخیره کند و آن را برای کاربردهایی که به عملیات مکرر حافظه نیاز دارند، کارآمدتر می‌سازد.

آنچه یونی‌ساک به آن افتخار می‌کند، استفاده از دستورالعمل متن‌باز ریسک پنج است. این امر به شرکت اجازه داد تا هسته‌های پردازشی را برای کارهای خود سفارشی‌سازی کند و عملکرد بیشتری را با مصرف کمتری از حالتی که از معماری آرم استفاده می‌کرد و بسیاری از ویژگی‌های قدیمی را برای حفظ یکپارچگی دستورالعمل‌ها به‌کار می‌برد، ارائه دهد.

مقالات مرتبط
  • قدرت‌نمایی تایوانی‌ها؛ مدیاتک بالاتر از کوالکام برترین تراشه‌ساز صنعت موبایل شد
  • شیائومی مدعی توسعه پردازنده ۴ نانومتری شد

یونی‌ساک ادعا می‌کند که ریزمعماری سفارشی‌سازی‌شده‌اش حجم کد برنامه را ۳۰ درصد کاهش و زمان بارگذاری آن را ۱۲۰ درصد افزایش می‌دهد که برای کاربردهای بلادرنگ حیاتی است.

E450R از چند گواهی معتبر، ازجمله گواهی سطح ۲ رمزنگاری ملی، گواهی امنیت تراشه‌ی UnionPay، امنیت نرم‌افزارهای جانبی و گواهینامه‌ی امنیت سطح بالای +CCRC IT EAL4 برخوردار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ