سنجش بینایی ۳۴۰۰ کودک در شهرستان «جم» انجام شد

اقتصاد ایران: بوشهر- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: سال ۱۴۰۲ در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان جم، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ کودک تحت معاینه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه قلاوند ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنبلی چشم یا آمبلیوپی اختلالی در بینایی فرد است، اظهار داشت: این اختلال باعث کاهش دید یک چشم و گاهی ۲ چشم می‌شود به‌طوری‌که حتی با اصلاح عیب انکساری (با استفاده از عینک، لنز و …) و رفع مشکلات ساختمانی چشم نیز برطرف نشده و ادامه می‌یابد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزود: این اختلال هرچه دیرتر تشخیص داده شود درمان دشوارتر می‌شود و میزان بهبودی کمتر خواهد بود به‌طوری‌که اگر درمان در سنین ۱۰ تا ۱۲ سالگی آغاز شود، دید کامل نخواهد شد و پس از ۱۲ سالگی نیز اثری در بهبود دید چشم ندارد.

این مقام مسئول ابراز داشت: در این راستا، سالانه طرح پیشگیری از تنبلی چشم (رتینوپاتی) توسط وزارت بهداشت با همکاری سازمان بهزیستی در کل کشور و از جمله استان بوشهر انجام می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم یادآور شد: در شهرستان جم نیز این طرح سالانه انجام می‌شود به‌طوری‌که در سال ۱۴۰۲، تعداد سه هزار و ۴۰۰ کودک در این طرح شرکت کرده و غربال شده‌اند.

قلاوند عنوان داشت: در سال جاری نیز طرح پیشگیری از تنبلی چشم توسط بهورزان و مراقبین سلامت در همه خانه‌های بهداشت شهرستان با همکاری اداره بهزیستی جهت همه کودکان سه تا ۶ سال صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه یا خانه بهداشت محل سکونت خود از سلامت بینایی فرزند خود مطلع شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم ادامه داد: به‌منظور اجرای این طرح، پایگاه ثابت بینایی‌سنجی در شهر جم، خیابان آیت‌الله محسنی، جنب دفتر امام‌جمعه، بعد از مرکز ماساژ درمانی، روبروی ساختمان حکیم ۲، مرکز مثبت زندگی کد ۱۹۹۶۹ فعال است که از شنبه تا چهارشنبه صبح آماده ارائه خدمت. است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ