تمهیدات اسکان ۳۶۰ کاروان زائر پیاده در مشهد پیش بینی شده است

اقتصاد ایران: مشهد- سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: برای ۳۶۰ کاروان زائر پیاده در مشهد پیش‌‎‎بینی اسکان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رضایی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای زائران پیاده در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ اظهار کرد: جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) تقریباً از ابتدای ماه محرم ثبت‌نام زائران پیاده و کاروان‌ها را در مشهد آغاز کرده و تاکنون ۳۶۰ کاروان ثبت‌نام کردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) افزود: بیش از ۲۴۰ کاروان در نوبت ثبت‌نام قرار دارند. اکنون برای ۳۶۰ کاروان پیش‌بینی اسکان شده است و تقریباً ۶۵ هزار نفر از این تعداد کاروان سامان‎‌دهی شدند و آمادگی داریم برای ۴۰ هزار نفر دیگر این اسکان را آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما ۹۷۰ کیلومتر پوشش خدماتی داریم، افزود: اکنون ۲۱۰ محل اسکان آماده شده است و برای اولین‌بار برای همه مدیران کاروان در سراسر کشور که در مسیر هستند، پیامک ارسال می‌شود و محل اسکان با جزئیات و شماره تماس جهت هماهنگی، ذکر شده است و همچنین آمادگی داریم برای ۴۰ هزار ظرفیت باقی‌مانده، اسکان فراهم کنیم.

رضایی با بیان اینکه خدمات رفاهی، فرهنگی، اسکان و درمانی در محل اسکان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: در حوزه جاده‌ای که مهم‌ترین حوزه فعالیت ماست، ۱۰ محور ورودی اعم از فاروج به مشهد، سرخس، کلات، تربت‌حیدریه و جام، نیشابور، محور خرو، قوچان و محور سیدی و روستاهای اطراف طرقبه و شاندیز داریم که کلاً ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در کل این محورها در حال آماده‌سازی هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) به این موضوع اشاره کرد که ایستگاه‌های شب‌خواب ما هم آمادگی برای پذیرش زائر را دارند، افزود: از قبل از اربعین تا روز اربعین حسینی چیزی حدود ۱۰ هزار زائر پیاده در این محورها مستقر شدند و نزدیک به ۳ هزار نفر زائر پیاده از مسیرهای مختلف تا دیروز برای مناسبت اربعین وارد مشهد شدند.

وی افزود: دورترین زائران پیاده را از شهر نهبندان خراسان جنوبی داریم که به سمت مشهد می‌آیند. در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان و استان‌های شمالی، آمادگی خدمت‌رسانی در این مسیرها وجود دارد.

رضایی با اشاره به خدمات رفاهی علاوه بر خدمات اسکان تصریح کرد: مصرف نان جاده‌ای در این ایام تقریباً ۲۰ میلیون قرص نان است که تهیه این مقدار قرص نان برای زائران در راه کار سختی است که خوشبختانه ما هر سال برای تهیه این نان مشکلی نداریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ