افتتاح ۲۹ طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته دولت

اقتصاد ایران: شهرکرد-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۹ طرح کشاورزی در حوزه‌های گلخانه‌ای، سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی در این استان داریم، که افتتاح آن در هفته دولت است.

محمدکاظم منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۲۹ طرح کشاورزی در حوزه‌های گلخانه‌ای، سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی در این استان داریم، که افتتاح آن در هفته دولت است.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در یک سال گذشته در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است که به بهره برداری می‌رسد و بیش از ۱۷۰ نفر اشتغال در این طرح‌ها، ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بخش کشاورزی به‌عنوان یک نماد ویژه می‌توان به سیاست بزرگی چون طراحی ۲۳ طرح تأمین آب برای اراضی کشاورزی اشاره کرد، که عمدتاً در مناطق محروم چون دشت اردل، دهکهنه رویگر، آبشاران اولیاس، سرتنگ محمودی و… قرار دارند.

منزوی افزود: امسال تا این لحظه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم و این موضوع رشد بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و با این وجود برای سه ماه گندم مورد نیاز استان تأمین شده است و مابقی هم از سایر استان‌ها تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم فرزندان فعال این استان در علم و فناوری باید جایگاه شایسته‌ای داشته‌اند و از همین رو سعی شد، زیرساخت و سخت‌افزار لازم را برای جامعه دانش‌بنیان تأمین کنیم و در همین راستا تجهیز و تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری انجام شد و شرکت‌های دانش‌بنیان به این پارک منتقل شدند، هم‌زمان در شهرک صنعتی شهرکرد واگذاری پنج هکتار زمین برای فعالیت اقتصادی-تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: برای اولین بار طی سال‌های گذشته توانستیم بیش از ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات از منابع تبصره‌ای و تکلیفی به شرکت‌ها ارائه کنیم، همچنین برای اولین بار مجوز پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی در کنار مرکز رشد دانشگاه کسب شد و از این به بعد متخصصان پزشک می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این پارک نسبت به تولید داروها و تولید محصولات اقدام نمایند.

منزوی بیان داشت: یکی از وظایف ما ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع برای جوانان است تا بر اساس استعداد و تحصیلات وارد شغل مورد علاقه خود شوند.

وی اضافه کرد: مقید هستیم که فرصت‌های شغلی را در سامانه‌های مختلف ثبت کنیم و صحت سنجی انجام شود، طی سه سال بیش از ۵۴ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی توسط تمامی تیم‌های اقتصادی استان ایجاد و ثبت شده است، همچنین نرخ بیکاری در بهار امسال به ۸ درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دو مجتمع بزرگ برای پرورش اسب در شهرستان شهرکرد و فرخ‌شهر و به‌زودی در شهرستان بروجن و بن به‌عنوان یک کار مزیت‌دار، مورد توجه قرار گرفته است، که بیش از ۵ هزار نفر را می‌تواند به‌کارگیری کند.

منزوی گفت: یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای مجتمع‌های دامی آماده شده است و اکثر این مراکز پرورش دام در کنار شهرها قرار دارند و برای رفع مشکلات موجود انتقال دام‌ها به این مجتمع‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری را رفع کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ