رشد ۱۹ درصدی ذخایر معدنی در چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-معاون امور معادن و صنایع معدنی صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال صدور گواهی کشف معادن در استان دوبرابر شد، گفت: ذخایر معدنی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیر ارسلان سیدین با اشاره به اینکه امسال صدور گواهی کشف معادن در چهارمحال و بختیاری دو برابر شد، اظهار کرد: گواهی کشف تاییدیه وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از اتمام عملیات اکتشافی و کشف کانه به نام دارنده پروانه اکتشاف است.

وی افزود: در گواهی کشف صادره نوع ماده معدنی کشف شده، مختصات جغرافیایی رئوس و مساحت محدوده، مشخصات ماده معدنی و هزینه تأیید شده، شماره و تاریخ صدور گواهی کشف و نقشه محدوده و… اعلام شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با صدور گواهی‌های کشف جدید با ذخیره قطعی ۲/۳ میلیون تن شاهد رشد ۱۹ درصدی ذخایر معدنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم هستیم.

سیدین عنوان کرد: در حوزه معادن توفیقات بسیاری کسب شد و یکی از سال‌های خوبی برای چهارمحال و بختیاری در این حوزه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه انجام هر نوع عملیات اکتشاف معدنی توسط بخش دولتی، تعاونی و خصوصی (ایرانی- خارجی) مستلزم دریافت پروانه اکتشاف از وزارت صمت است، گفت: چهارمحال و بختیاری در زمینه تعداد صدور پروانه‌های اکتشاف معدنی هم امسال تاکنون ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از دریافت گواهی صلاحیت فنی و مالی نسبت به ثبت محدوده مورد نظر در سامانه کاداستر معادن کشور اقدام کرده و جهت ادامه فرآیندها به اداره کل صنعت، معدن و تجارت مراجعه می‌کنند.

سیدین اضافه کرد: صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پس از ثبت محدوده نسبت به اخذ استعلامات مربوطه مطابق ماده ۲۴ قانون معادن کشور اقدام و پس از دریافت پاسخ مثبت استعلامات پروانه اکتشاف معادن را مطابق قوانین صادر می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ