«ره‌نامه نبرد نرم» راهی بازار نشر شد

اقتصاد ایران: کتاب «ره‌نامه نبرد نرم» با موضوع اصول و فنون جنگ نرم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب‌اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در کتاب «ره‌نامه نبرد نرم» که به‌تازگی از سوی «انتشارات روزنامه جوان» منتشر شده، بیانات رهبر معظم انقلاب‌اسلامی درباره جنگ نرم گردآوری و تدوین گردیده است. این اثر به قلم «محمدجواد اخوان» مدرس دانشگاه و مدیرمسئول روزنامه جوان است.
در بخشی از مقدمه این اثر می‌خوانیم: «در کتاب حاضر به موضوع جنگ نرم بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب‌اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پرداخته‌شده و ابتدا ماهیت این جنگ ترسیم گشته است. در ادامه ابزارها و محیط جنگ نرم بررسی‌شده و به اهداف دشمن در این جنگ پرداخته‌شده است. سپس با واکاوی محورهای تهاجم نرم دشمن، به راهبردها و راهکارهای جبهه انقلاب‌اسلامی در حوزه جنگ رسانه در دو سطح ایجابی و سلبی اشاره‌شده است. همچنین به جهاد تبیین و جهاد گفتمان سازی و نیز سازوکارهای تنظیم‌گری حاکمیتی در این حوزه پرداخته‌شده است.»
در ادامه مقدمه این اثر آمده است: «به نظر می‌رسد از میان مجموعه بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب‌اسلامی در ۳۵ سال گذشته، می‌توان «منظومه‌ای تحلیلی تبیینی» در خصوص جنگ نرم را استخراج کرد که هم جوانب گوناگون آن را به‌خوبی واکاوی نماید و هم نقشه راه مناسبی در اختیار جبهه انقلاب‌اسلامی قرار دهد. به این منظور مجموعه این بیانات موردمطالعه قرارگرفته و کلیه بخش‌هایی از آن که دارای ارتباط معنایی مستقیم و غیرمستقیم با این حوادث داشت، انتخاب و فیش‌برداری گردید. در ادامه با طبقه‌بندی موضوعی، کلیت چارچوب تحلیلی تبیینی معظم‌له از این حوادث استفهام و در قالب فصل‌بندی و زیرعنوان‌های موضوعی طبقه‌بندی شد. در نهایت در ذیل هر عنوان نقل‌قول مستقیم و دقیق معظم‌له درج‌شده و در قالب این کتاب آماده ارائه به مخاطبان عزیز گردید.»
ماهیت‌شناسی جنگ نرم، ابزارها و محیط جنگ رسانه، اهداف دشمن در جنگ نرم، محورهای تهاجم نرم دشمن، جهاد آفندی در نبرد نرم، جهاد کبیر در برابر جنگ نرم، جهاد تبیین در جنگ نرم، جهاد گفتمان‌سازی در جنگ نرم و تنظیم‌گری حاکمیتی در جنگ نرم، عناوین فصول هشت‌گانه این کتاب هستند. چاپ اول این اثر در ۳۲۷ صفحه منتشر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ