۷۵ تا ۸۰ درصد صنعت دام و طیور بازسازی شد

اقتصاد ایران: وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی گفت: هنگامی که مسند وزارتخانه را برعهده گرفتم با بحران های خاصی مواجه بودیم از جمله در صنعت دام و طیور که امروز تا ۷۵تا ۸۰ درصد مرتفع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۳ مراسم معارفه غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی و تکریم محمد علی نیکبخت با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در این مراسم گفت: زمانی که مسئولیت وزارتخانه را برعهده گرفتم مشکلات بسیاری وجود داشت و با بحران‌های خاص مواجه بودیم.

وی با اشاره به نهاده‌های دامی افزود: در مقطعی هر کیلو گرم کنجاله سویا به ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان رسید که ضمن افزایش قیمت در بازار کمبود وجود داشت؛ به گونه‌ای که کامیون به کامیون نهاده بین استان‌ها توزیع می‌کردم.

وی اظهار کرد: صنعت دام و طیور آسیب جدی دید و نیاز بود بازسازی شود در مرغ اجداد شرایط سختی داشتیم و جوجه وارد می‌کردیم. در صنعت دام هم کشتار دام مولد در سطح وسیع انجام می‌شد. نیاز به بازسازی داشت که امروز ۷۵ تا ۸۰ درصد بازسازی شده است.

نیکبخت در بخشی دیگر از سخنان خود به بازار کالاهای اساسی پرداخت و عنوان کرد: در بازار نوسان کمی و قیمتی وجود داشت و مردم در رنج بودند. ما به دنبال به حداقل رساندن این نوسان و تثبیت قیمت در بازار با پایداری تولید بودیم. شرایطی داشتیم که رئیس مجلس گلایه داشت کالایی صبح یک قیمت دارد، ظهر قیمت دیگر و شب نرخ دوباره تغییر می‌کند. یکی از دغدغه‌های ما این بود که چگونه این بازار را کنترل کنیم.

در حال تکمیل…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ