پذیرایی روزانه از ۵۰ هزار زائر در موکب مسجد جمکران

اقتصاد ایران: قم- معاون خدمات زائرین آستان مسجد جمکران گفت: امسال در موکب مسجد جمکران در عمود ۱۰۹۰ در بخش پذیرایی بیش از ۵۰ هزار پرس غذای گرم و سرد و بالغ بر ۲۰ هزار لیوان نوشیدنی به صورت روزانه توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید آخوندزاده در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در موکب «مع امام منصور» آستان مقدس مسجد جمکران در عمود ۱۰۹۰ مسر نجف اشرف به کربلای معلی اظهار کرد: فعالیت‌های موکب به مدت ۱۰ روز در سه بخش خدمات رفاهی، پذیرایی و فرهنگی انجام شد.

معاون خدمات زائرین آستان مقدس مسجد جمکران ادامه داد: در بخش پذیرایی بیش از ۵۰ هزار پرس غذای گرم و سرد شامل جوجه کباب، حلیم، تخم مرغ، آبدوغ خیار و… و بالغ بر ۲۰ هزار لیوان انواع نوشیدنی شامل شربت، آبمیوه و رانی به صورت روزانه بین زائران اربعین توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه هر شب بالغ بر دو هزار زائر خانم و آقا و در دو حسینیه مجزا اسکان می‌یافتند، گفت: در مدت ۱۰ روز خدمات رفاهی دیگری به صورت روزانه شامل ۳۰۰ مورد خدمات خیاطی و دوخت و دوز، بالغ بر ۲۰۰ مورد تعمیرات ویلچر، ارائه خدمات طب ایرانی اسلامی و ماساژ به بالغ بر ۲۰۰ مراجعه کننده و ارائه خدمت تماس رایگان با ایران برای ۳۰۰ نفر در روز به زائران اربعین ارائه شد.

آخوندزاده از برگزاری دو همایش بین المللی با موضوع روزجهانی مسجد و غزه با حضور علمایی از کشورهای عراق، سوریه، یمن و فلسطین در این موکب خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های متعدد فرهنگی شامل برگزاری نمازهای جماعت، برگزاری مراسم قرائت ادعیه و زیارات، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، حلقه‌های معرفت، غرفه کودکان، غرفه‌های خطاطی و خوشنویسی برای زائران و غرفه بین الملل با حضور کارشناسان زباندان در این مدت به همت خادمین آستان مقدس مسجد جمکران با اجرا رسید که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته در پذیرایی و اسکان شرایط بهتری فراهم شد، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود را احصا کردیم تا برای سال آینده با برنامه بهتر در خدمت زائران طریق الحسین (ع) در موکبی که به اسم امام زمان (عج) برپا شده است باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ