پکن: فیلیپین فوراً اقدامات تحریک‌آمیز خود را متوقف کند

اقتصاد ایران: ورود غیرقانونی یک کشتی فیلیپینی در روز یکشنبه به آب‌های اطراف پایاب شین بین در جزایر نان‌ شای چین و برخورد با کشتی گارد ساحل چین، بار دیگر نارضایتی شدید مقامات پکن را برانگیخت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، لین جیان ، سخنگوی وزارت خارجه چین، درباره برخورد عمدی کشتی فیلیپینی با کشتی گارد ساحلی چین، بیان داشت: پایاب شین بین بخشی از جزایر نانشای چین است. در تاریخ 25 آگوست، علی‌رغم مخالفت‌های جدی و هشدارهای مکرر چین،یک فروند کشتی‌  گارد ساحلی فیلیپین، به طور عمدی با کشتی‌های گارد ساحلی چین برخورد کرد.

وی تاکید کرد: تمام مسئولیت برخورد بین این کشتی‌ها بر عهده فیلیپین است. گارد ساحلی چین بر اساس قوانین داخلی و بین‌المللی، اقدامات لازم را در برابر کشتی‌های فیلیپینی انجام داده است. عملیات گارد ساحلی چین حرفه‌ای، خویشتن دارانه  و مطابق با قوانین بوده است.

لین جیان افزود: اخیرا، فیلیپین به طور مکرر شناور های  خود را به نزدیکی شین بین فرستاده تا به کشتی‌ گارد ساحلی فیلیپین که  مدت طولانی در این پایاب توقف کرده است ، کمک‌رسانی کند. این اقدامات به طور جدی حاکمیت چین را نقض کرده و به «بیانیه رفتار طرفین در دریای چین» جنوبی خدشه وارد کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: چین از فیلیپین می‌خواهد که فوراً از اقدامات تحریک‌آمیز و نقض حقوق حاکمیتی چین دست کشیده و کشتی‌های مربوطه را فوراً از منطقه خارج کند. چین به اتخاذ اقدامات قاطعانه و قانونی برای حفظ حاکمیت سرزمینی و حقوق دریایی خود و همچنین حفظ جدیت توافقنامه رفتار در دریای چین جنوبی ادامه خواهد داد.

فیلیپین در سال 1999 ، برای اولین بار به صورت غیرقانونی یک کشتی نظامی را در پایاب شین بین متوقف کرد.  چین آن زمان فورا اعتراض خود را به فیلیپن اعلام کرده بود و فیلیپین نیز بارها متعهد شده بود که کشتی خود را از آن ناحیه دور کند. اما با گذشت 25 سال، این کشتی همچنان در این منطقه حضور دارد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ