باید نگاهمان به مسائل دینی بین المللی باشد

اقتصاد ایران: یک مبلغ آرژانتینی و فعال رسانه‌ای گفت: باید نگاهمان به مسائل دینی بین المللی باشد، لازم است به عمق مسائل با دید باز پی ببریم تا تا بتوانیم دین را به خوبی و از نگاه وسیع معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی و فعال رسانه‌ای و مذهبی با حضور در موکب بین‏الملل کمیته زینبیون در عمود ۸۳۳ طریق نجف به کربلا و در گفت‌وگو با ستاد رسانه‌ای این کمیته، اظهار کرد: اربعین یک پدیده دینی، یک زیارت و عنصر معنوی است که ارتباط خاصی با یک شخصیت دینی و تاریخ مذهبی دارد، در واقع «اربعین» یک قصه مذهبی است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم اربعین را به عنوان یک مسئله درون مذهبی معرفی کنیم و مقبولیت بین‌المللی را انتظار داشته باشیم، تصریح کرد: عنوان، محتوا، مضمون و قالب اربعین باید تغییر کند تا به عنوان مثال فردی مانند من که اهل آرژانتین هستم یا سایر مردمان در هر قسمتی از جهان، اربعین را شبیه به دیدگاه ما نگاه کنند.

این فعال رسانه‌ای دینی تصریح کرد: سینه زنی، اشک و زیارت مخصوص ما شیعیان است؛ ما نمی‌توانیم با همین شکل و شمایل اکنون، اربعین را معرفی کنیم. اولین گام عملی که برای تبلیغ اربعین نیاز داریم این است که قرائت و تحلیل ما از اربعین غیر از اینها باشد.

وی اضافه کرد: باید نوع نگاه به مسائل مختلف را با دیدی بازتر ببینیم؛ همانطور که اگر غیر مسلمانی بخواهد مسلمان شود در همان ابتدا نباید همه مسائل را به او بگوییم و باید اندک اندک هر مسئله‌ای از جمله تقلید، احکام و … را برای او قابل درک و تحلیل کنیم تا بتواند در یک مسیر درست قدم بردارد.

این مبلغ آرژانتینی با بیان اینکه بدون تغییر نگرش و قرائت از اربعین؛ کار بین‌المللی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند فضای آشنایی با امام حسین (ع) به سینه زنی و اشک ختم می‌شود؛ در صورتی که این نگرش و بعد حزن‌انگیز آن بدون شناخت ابتدایی غلط است. باید عالم را فهمید تا پیام امام حسین (ع) به درستی فراگیر شود و این مسائل قابل درک باشند.

وی با اشاره به موضوع استکبارستیزی در کشورهای منطقه از جمله ایران، عراق، یمن و فلسطین خاطرنشان کرد: شجاعت این مناطق کم نظیر است. یک زمانی برای تبلیغ دین اسلام فعالیت‌های فرهنگی زیادی اعم از ارسال کتاب، ساخت مستند و خیلی از موارد دیگر را انجام می‌دادیم تا شاید یک نفر به اسلام گرایش پیدا کند اما مسئله این است که بعد از ماجرای طوفان الاقصی گروه گروه مسلمان می‌شدند و به سیل عظیم جمعیت مسلمانان افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی عده‌ای ایمان، صبر و استقامت مسلمانان جنگ زده را دیدند متوجه نیروی آنها از اسلام شدند و همین عاملی برای گرایششان به دین اسلام شد. از هر خانه فلسطینی می‌شود یک مستند تهیه کرد و به جهانیان نمایش داد تا صبر و استقامت آن‌ها را همگان ببینند که تنها عامل استقامتشان دین مبین اسلام است.

اسعد با اشاره به کلام امام حسین (ع) در روز عاشورا که گفت «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشد» بیان کرد: آزادی در اسلام با نگاه حسینی رقم می‌خورد و این است که در راه تحقق عدالت و تکامل باید تمام موانعی که در راه تبلیغ دین است را حذف کنیم. باید تاکید کنم که نوع ادبیات ما در تبلیغ دین بسیار تأثیر گذار است. باید ادبیات ما جنبه بین‌المللی داشته باشد، برای تبلیغ دین باید محتوای ادبی داشته باشیم و تصاویر در فضای بین‌الملل باید شکل ادبی و شفافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید مخاطب و دغدغه او را شناخت و با توجه به آشنایی کامل با او می‌توان اسلام را معرفی کرد. بدون شناخت احساسات و اعتقادات مخاطب، فاصله او از دین بیشتر نیز می‌شود.

گفتنی است کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران برای سومین سال پیاپی به ریاست مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در دو حوزه بین‌الملل و کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ