مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست:

لزوم سرمایه‌گذاری در مسیر کاهش آلودگی هوا

اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست از پیوند صنعت بیمه و محیط زیست با هدف سرمایه‌گذاری در مسیر کاهش آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی عبدی‌زاده مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اظهار داشت: در تدارک نشست تخصصی با معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزارت بهداشت، وزارت علوم و رئیس‌کل بیمه مرکزی هستیم تا مدیران این حوزه را با افق سرمایه‌گذاری در حوزه محیط زیست آشنا کنیم؛ چرا که سرمایه‌گذاری در این حوزه، نرخ بازدهی در آینده را تضمین می‌کند.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: از آنجایی که قائلیم علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد، در نظر داریم با کمک بیمه‌ها «صندوق پروژه» تأسیس کنیم.

عبدی‌زاده توضیح داد صندوق پروژه که قرار است در تعامل با صنعت بیمه کشور راه‌اندازی شود هدفش جلوگیری از تأثیرگذاری آلودگی‌های مخرب محیط زیستی بر ضریب خسارت رشته‌های بیمه‌ای، درمان تکمیلی و عمر و زندگی با هدف رفع آسیب‌های محیط زیستی و پیشگیری از اشاعه آن است.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست تصریح کرد: با این روش صندوق ملی محیط زیست، مدیر صندوق و شبکه بیمه کشور به‌عنوان سهامدار معرفی خواهند شد و با سرمایه‌گذاری در این بخش، نقاط مشترک با مأموریت پسماندها و تقلیل آلاینده‌ها را دنبال خواهیم کرد.

عبدی‌زاده افزود: بطور مثال، با توجه به شرایط بحرانی برق باید ۲۵ میلیارد دلار در چهار سال آینده در این حوزه سرمایه‌گذاری شود تا چهل هزار مگاوات به شبکه برق کشور اضافه شود.

عبدی‌زاده ادامه داد: برق بسیاری از نیروگاه‌ها را به‌علت مازوت‌سوزی و تولید آلایندگی قطع می‌کنیم البته در بسیاری از مواقع هم به‌علت ناترازی، مجبور هستیم قطع نکنیم، با این حال یا باید ناترازی را تحمل کنیم یا آلودگی را، پس بایستی به سمت تولید با کاهش آلایندگی حرکت کنیم که این امر هم نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش محیط زیست است.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: دراین شرایط، بیمه‌ها با رویکرد سرمایه‌گذاری برای آینده و کاهش ضریب خسارت آتی با ما وارد انعقاد طرح‌های سرمایه‌گذارانه می‌شوند و از رهگذر سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی با موضوع کاهش آلودگی و یا مدیریت پسماند، در اقدامی آینده‎نگرانه از تأثیر اقدامات مخرب زیست محیطی بر سلامت انسان‌ها پیشگیری می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ