راسته‌های بازار تاریخی زنجان مرمت می‌شود

اقتصاد ایران: زنجان-رییس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی گفت: چهار راسته بازار تاریخی زنجان شامل راسته رستم خانی، راسته حاج حیدر، تقاطع راسته حجت الاسلام و راسته قیصریه در حال مرمت هستند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد بیگدلی گفت: تخریب ایزوگام پشت بام، آواربرداری پشت بام- کونال بندی، دوغاب ریزی گچی رو طاق‌ها، پوکه ریزی، اجرای ایزوگام، دوخت و دوز ترک‌ها، بندکشی و چربی‌زدایی دیوار آجری در این چهار راسته بازار تاریخی زنجان در حال مرمت از بخش اعتبارات استانی است.

وی اضافه کرد: بازار تاریخی یکی از مجموعه‌های تاریخی ارزشمند و پویا در قلب تجاری شهر زنجان است و از نظر ساماندهی، حفاظت و مرمت همواره مورد توجه این اداره‌کل میراث‌فرهنگی بوده است.

رییس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان ادامه داد: بازار زنجان، هشت راسته مختلف شامل راسته زرگرها، بزازها، کفاش ها، سراج‌ها و … دارد. پنج مسجد مختلف و دو کاروانسرای مهم «حاج علی قلی» و «حاج کربلایی علی» را در خود جای داده اند.

وی یادآور شد: برای ورود به این بازار ۵۶ راه اصلی و فرعی را در پیش رو دارد و می‌توان خرید را از بین ۹۴۰ مغازه مختلف انجام داد.

بازار زنجان، هشت راسته مختلف شامل راسته زرگرها، بزازها، کفاش ها، سراج ها و … دارد. پنج مسجد مختلف و دو کاروانسرای مهم «حاج علی قلی» و «حاج کربلایی علی» را در خود جای داده اند. برای ورود به این بازار ۵۶ راه اصلی و فرعی را در پیش رو دارید و می توانید خرید خود را از بین ۹۴۰ مغازه مختلف انجام دهید. این بازار دو بخش بالا و پایین دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ