علیرضا دبیر: کشتی هویت ملی ایران است/ باید باز هم پیشرفت کنیم

اقتصاد ایران: مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی و همچنین رونمایی از کتاب منصور برزگر با حضور وزیر ورزش و جمعی از پیشکسوتان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز ملی کشتی به مناسبت سالروز تولد غلامرضا تختی و همچنین مراسم بزرگداشت استاد منصور برزگر و تجلیل از مدال آوران المپیک امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۰ صبح در فدراسیون کشتی برگزار شد.

در این مراسم احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان، سیدمحمد شروین اسبقیان، برنا فیروزی، مهرداد علی قارداشی، عبدالمهدی نصیرزاده، پژمان درستکار، حسن رنگرز، عباس جدیدی و علیرضا حیدری و سایر پیشکسوتان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم منصور برزگر گفت: قهرمانان ما هیچکدام کاخ نشین نبودند و همه از کوخ نشینی به کاخ نشین. رسیدند این راه خیلی سخت است، کسی که قصد کسب مدال المپیک را دارد باید در این راه سخت از همه لذت‌ها چشم‌پوشی کند. کشتی گیر باید برای رسیدن به مدال المپیک عمر و جوانی‌اش را بگذارد.

وی گفت: از فدراسیون کشتی به خاطر برگزاری چنین مراسمی تشکر می‌کنم، امروز روز جهان پهلوان تختی است، وقتی می‌گویند پهلوانی برای ایرانیان است به این منطقه جغرافیایی محدود نمی‌شود. مرام پهلوانی و قهرمانی با محیط جغرافیای ما آغشته شده و اگر فردوسی از پهلوانی و کشتی می‌گوید چون در این خطه به دست آمده است. مدال‌های کشتی در آذربایجان و داغستان و ایران به دست آمده است. کشتی با پهلوانی آمیخته شده و باید راه تختی را دنبال کنیم.

برزگر گفت: تختی به دنبال پست و مقام نبود و در زمان زلزله بوئین زهرا کمر بست تا به مردم کمک کند. قهرمانی فقط به کسب مدال نیست، به مرام است، امیدوارم راه آقاتختی ادامه پیدا کند و مدال‌هایی که کشتی گیران ایران در المپیک به دست آمده و دل همه را شاد کرد، همچنان تکرار شود.

در ادامه مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: دوست ما در کارهای عمرانی احمدآقا دنیامالی است و کار عمرانی را از او یاد گرفتم. به همه خیرمقدم و خوشامدگویی می گویم. روزی که رئیس فدراسیون شدم فردا صبح با آقای دنیامالی صبحانه خوردیم، او رئیس فدراسیون قایقرانی بود و دو مدال طلای آسیایی این رشته در زمان دنیامالی کسب شد. او به من گفت باید برنامه جامع بنویسید. من زمانی که به فدراسیون آمدم گفتم برنامه فدراسیون را به من بدهید، برنامه مسابقات را به من دادند.

برای پیشرفت فنی کشتی نیاز به زیرساخت‌ها مجهز داریم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما الان برنامه جامع برای ۸ ساله آینده داریم، بعضی‌ها گفتند دبیر فقط به دنبال ساخت و ساز است، اما این بازسازی نیست، باید برای پیشرفت فنی کشتی زیرساخت‌ها مجهز باشند. روز گذشته تیم ملی نایب قهرمان جهان شد من تا صبح حرص خوردم چون می‌دانستیم به کجا باختیم.

نمی‌توان اقتصاد کشتی را رونق نداد و توقع کسب مدال داشت

دبیر تاکید داشت: برنامه ۸ ساله برای فدراسیون نوشتم و هر کس به کشتی بیاید باید طبق برنامه جلو برود. رئیس فدراسیون بعدی کار سختی دارد. فدراسیون کشتی به درآمدزایی رسیده است، در کشتی چه زمانی به خاطر یک مدال ۶ میلیارد جایزه بدهند؟! نمی‌توان اقتصاد کشتی را رونق نداد و توقع کسب مدال داشته باشیم.

شاگرد برزگر بودن قسمت من بود

وی گفت: من همه قهرمانان را دعوت کردم اما برخی نیامدند. یکی از شانس‌های زندگی من این بود که برزگر مربی ام بود. او با پدرم همکار بود و از زمانی که چشم باز کردم با این افراد بزرگ شدم. شاگردی من کنار او ربطی به کشتی ندارد و قسمت من بوده است.

کشتی هویت ماست و برخی ناراحت می‌شوند

دبیر گفت: کشتی هویت ماست، برخی رشته‌ها از اینکه می‌گوئیم کشتی ورزش ملی است ناراحت می‌شوند در صورتی که کشتی ورزش ملی ماست و ثبت شده است. از المپیک قبلی تا المپیک پاریس سه مدال طلا گرفتیم، حیف است که در ۸۰ سال ۱۰ مدال گرفتیم، یعنی ما نمی‌توانیم در این چند سال بیشتر از این مدال بگیریم؟

در علم بدنسازی مشکل داریم

وی عنوان کرد: ما داریم کم می‌گذاریم.در علم بدنسازی مشکل داریم و باید آن را رفع کنیم. من در رابطه با کتف حرف زدم و برخی‌ها ناراحت شدند، چرا قبول نمی‌کنیم ما در برخی موارد ضعیف هستیم و باید آن را درست کنیم؟ کشتی آزاد باید دو مدال طلا می‌گرفت، حسن یزدانی یک دقیقه کم آورد. با این حال باید تلاش کنیم. از وزارت ورزش می‌خواهم به ما کمک کند تا برنامه‌های خودمان را عملیاتی کنیم.

ما حمال کشتی هستیم و باید کار کنیم

دبیر عنوان کرد: ما حمال کشتی هستیم و باید کار کنیم. متأسفانه برخی‌ها تا هر اتفاقی می‌افتد قهر می‌کنند. ما باید کار کنیم. حسن رنگرز الان هدایت کشتی را برعهده دارد، او خودش می‌داند چقدر ما کار سختی داریم و کار با من هم سخت است. ما روز و شب کاریم می‌کنیم و اصلاً خواب نداریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ