ادامه اعتصاب کارگران راه‌آهن کانادا با وجود دخالت دولت

اقتصاد ایران: با وجود دخالت دولت کانادا برای پایان دادن به اعتصابات و اختلالات شبکه ریلی این کشور، اتحادیه کارگری راه آهن کانادا اعلام کرد که کارگران روز دوشنبه باز هم دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با وجود دخالت دولت کانادا برای پایان دادن به اعتصابات و اختلالات شبکه ریلی این کشور، اتحادیه کارگری راه آهن کانادا اعلام کرد که کارگران روز دوشنبه باز هم دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

این تهدید جدیدی برای اقتصاد این کشور محسوب می‌شود چرا که کارگران اعلام کرده‌اند که با تصمیم دولت برای پایان دادن به توقف بی‌سابقه فعالیت راه آهن مقابله خواهند کرد.

اتحادیه تیمسترز روز جمعه، تنها چند روز پس از بازگشت کارکنان این شرکت، اعلام کرد که مسئولان واگن‌ها، مهندسان لوکوموتیو و سایر کارگران عضو این اتحادیه مستقر در مونترال روز دوشنبه اعتصاب خواهند کرد.

این اعلامیه بخشی از آخرین تحولات مربوط به اختلافات کارگران و مقامات دو شرکت برتر راه آهن کانادا می‌باشد.

شرکت‌های راه آهن ملی کانادا (CN) و راه آهن پاسیفیک کانزاس سیتی کانادا(CPKC) با تعلیق بیش از 9000 نفر از کارکنان خود، منجر به توقف بی‌سابقه فعالیت شبکه ریلی این کشور شدند که این امر می‌تواند صدها میلیارد‌ها دلار به اقتصاد و زنجیره‌های تامین آمریکای شمالی زیان وارد کند.

استیون مک‌کینون، وزیر کار کانادا، با اشاره به خطر این توقف برای اقتصاد، روز پنجشنبه از هیئت روابط صنعتی کانادا (CIRB) خواست تا دستور پایان آن را صادر کند و همچنین داوری الزام‌آور را بر اتحادیه و همچنین شرکت راه آهن ملی کانادا و رقیب آن یعنی شرکت راه‌آهن پاسیفیک کانزاس سیتی کانادا تحمیل کند.

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است و به شدت به حمل و نقل ریلی برای جابجایی طیف گسترده‌ای از کالاها متکی است. گروه‌های تجاری و کشاورزی از اتاوا خواسته‌اند که سریع وارد عمل شود.

فرانسوا لاپورت، رئیس اتحادیه تیمسترز کانادا، گفت که اعلامیه مک‌کینون غیرقابل قبول است.

وی به خبرنگاران در یک تجمع اعتراضی در مقرCPKC  گفت: بهترین راه برای داشتن یک قرارداد، در میز مذاکره است. ما معتقد نیستیم که یک شخص ثالث (باید) تصمیم بگیرد شرایط کاری ما چگونه باشد.

وی گفت که در صورت صدور دستور بازگشت به کار، "افراد ما همچنان اعتصاب خواهند کرد. ما همچنان در کف خیابان خواهیم بود، بنابراین عملیات (کار) از سر گرفته نخواهد شد."

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ