درخواست تعلیق توافقات اتحادیه اروپا با تل‌آویو

اقتصاد ایران: در پی نقض آزادی رسانه ها و قتل عام بی‌سابقه خبرنگاران در غزه، شمار زیادی از سازمان‌های بین‌المللی خواستار لغو توافقات و شراکت اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، حدود ۶۰ سازمان بین‌المللی مدافع حقوق روزنامه‌نگاران از اتحادیه اروپا درخواست کردند که توافق‌نامه شراکت با رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض آزادی رسانه و قتل بی‌سابقه روزنامه‌نگاران از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، به حالت تعلیق درآورد.

این سازمان‌ها، از جمله کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، گزارشگران بدون مرز، دیدبان حقوق بشر و اتحادیه روزنامه‌نگاران اروپا، در نامه‌ای به اتحادیه اروپا عنوان کردند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، مجموعه‌ای از اقدامات را برای محدود کردن آزادی رسانه‌ها انجام داده که عملاً به وضع یک سیستم سانسور منجر شده است.

این سازمان‌ها از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و والدیس دومبروفسکی، کمیسر تجارت اتحادیه، درخواست کردند تا توافق‌نامه شراکت را که به ویژه مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی را پوشش می‌دهد، به حالت تعلیق درآورند و تحریم‌هایی هدفمند علیه مسئولان نقض حقوق بشر اعمال کنند.

در این نامه عنوان شده است که بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار فلسطینی و سه روزنامه‌نگار لبنانی در این جنگ کشته شده‌اند. نهادهای بین المللی ضمن اشاره به اینکه برخی از این خبرنگاران هدف عملیات ترور هدفمند قرار گرفته اند، این دوره را «مرگبارترین» دوره تاریخ برای روزنامه‌نگاران در دهه‌های اخیر توصیف کرده‌اند.

این سازمان‌ها به ممنوعیت ورود روزنامه‌نگاران خارجی به نوار غزه و بازداشت‌های خودسرانه فعالان رسانه‌ای، از جمله دستگیری حداقل ۴۹ نفر از آنها، اشاره کرده و اظهار داشتند که تاثیر تجمیعی این نقض‌ها، شرایطی برای ایجاد یک خلأ رسانه‌ای فراهم و فضا را برای تبلیغات و اطلاعات نادرست باز می‌کند.

سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق روزنامه‌نگاران، به ویژه با نزدیک شدن به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۲۹ اوت جاری در بروکسل، خواستار حفظ آزادی رسانه‌ها، حمایت از جان روزنامه‌نگاران و پایان دادن به معافیت از مجازات رژیم صهیونیستی شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ