طالبان: قطر جایگاه و نقش مهمی در سیاست خارجی افغانستان دارد

اقتصاد ایران: معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با مستشار سفارت قطر در کابل تاکید کرد که دوحه جایگاه و نقش مهمی در سیاست خارجی افغانستان دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر»، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با «مردف القاشوطی»، مستشار سفارت قطر در کابل اظهار داشت: دوحه جایگاه و نقش مهمی در سیاست خارجی ما دارد و افغانستان علاقه‌مند به همکاری دوجانبه با قطر است.

طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» ارگ نوشت: در این دیدار بر گسترش و توسعه همکاری دوجانبه با قطر در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، آموزشی، صنعتی و سرمایه‌گذاری تاکید شده است.

همچنین مولوی عبدالکبیر گفته است: افغانستان از جهان اسلام توقع دارد تا در کشورهایشان برای جوانان افغان زمینه تحصیلات عالی را فراهم کنند.

القاشوطی نیز در این دیدار اظهار داشت: دوحه به کمک‌های بشردوستانه خود به کابل ادامه می‌دهد و خواستار همکاری گسترش و توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف است.

پیش‌تر نیز مردف القاشوطی در دیدار با «شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان گفته بود: دوحه در بخش توسعه کشورهای پس از جنگ تجربه کافی دارد و در این راستا با افغانستان همکاری خواهد کرد.

وی در این دیدار خاطرنشان کرده بود: مردم افغانستان و قطر روابط دوستانه داردند و مقامات کشوری نیز خواستار نقش سازنده به ویژه در بخش‌های آموزش و بهداشت در افغانستان هستند.

گفتنی است اگر چه قطر تاکنون طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما نقش قابل توجه درباره مسائل افغانستان دارد، دوحه پس از اخراج آمریکا از افغانستان به عنوان حافظ منافع واشنگتن در این کشور تعیین شد.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ