شاخص‌های تورمی آذربایجان شرقی در مرداد ماه کاهش یافت

اقتصاد ایران: تبریز-معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که روند نزولی شاخص‌های تورمی استان در این ماه نیز ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد ذوقی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه خانوارهای استان که درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد در مردادماه گذشته به ۲۸.۳ درصد رسیده که نشان دهنده ۱.۴ واحد درصد کاهش در این شاخص نسبت به ماه قبل در استان است.

وی با اشاره به اینکه تورم ماهانه نشان دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است، گفت: در مردادماه، تورم ماهانه خانوارهای استان برابر ۱.۶ درصد بود که در مقام مقایسه با ماه قبل نیم واحد درصد کاهش پیدا کرده است.

ذوقی با بیان اینکه میزان تورم ماهانه استان از شاخص کل کشور نیز چهار دهم درصد کمتر است، افزود: بر اساس این شاخص، تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، سه دهم درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۳ درصد بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برای هر ۲ گروه گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» شاهد کاهش نرخ تورم در ماه گذشته بوده‌ایم.

ذوقی اضافه کرد: نتایج نرخ تورم سالانه خانوارهای استان نیز نشان می‌دهد در مردادماه ۱۴۰۳، این نرخ برای خانوارهای استان به ۳۵ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۱.۳ واحد درصد کاهش یافته است و با این شاخص استان آذربایجان شرقی در جایگاه ۱۹ ام کشور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بدیهی است ادامه کاهش یا تغییر در روند نزولی نرخ تورم استان وابسته به متغیرهای کلیدی اقتصاد در حوزه قیمت‌های کالاها و خدمات در ماه‌های آتی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ