کلاهبردار مالی در لرستان دستگیر شد

اقتصاد ایران: خرم‌آباد رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری مالی با استفاده از نرم‌افزار رسید ساز جعلی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین سپهوند در سخنانی، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی برای خرید کنسول بازی ps5 به وی مراجعه و با پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با استفاده از نرم‌افزار رسید ساز جعلی ایشان را فریب داده است که بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: متهم با رصد سایت‌های ثبت آگهی خریدوفروش قربانی خود را در فضای مجازی شناسایی و با شگرد پرداخت مبلغ با روش رسید جعلی بانک، ایشان را فریب داده و دستگاه کنسول بازی ps5 را تحویل گرفته و متواری می‌شود.

رئیس پلیس فتا لرستان، افزود: با اقدامات صورت‌گرفته توسط افسران سایبری پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی و طی هماهنگی قضائی دستگیر شد.

سرهنگ سپهوند با بیان اینکه متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتماً موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارت‌خوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، معاملات خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ