بیمارستان وقفی «باتمان قلنج» اردبیل در مرحله نهایی تملک است

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تعیین تکلیف زمین وقفی بیمارستان «باتمان قلنج» مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با شهرداری اردبیل مراحل تهاتر سپری شده و قرار است براساس نیاز ضروری درمانی استان این بیمارستان احداث و راه اندازی شود.

وی در مورد آخرین وضعیت دو حمام موقوفه در اردبیل و ساماندهی آن خاطرنشان کرد: براساس مزایده‌ای که برگزار شده ۴.۵ دانگ حمام اوچدکان متعلق به اوقاف و ۱.۵ دانگ متعلق به وراث است که بعد از سپری شدن مراحل مزایده و قانونی این پروژه آماده واگذاری به سرمایه گذار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: حمام ملاهادی نیز که سه دانگ آن متعلق به اوقاف و سه دانگ متعلق به وراث محمداسماعیل و عبادالله است در مرحله تعیین تکلیف نهایی است که امیدواریم این پروژه نیز برای بهره برداری مناسب در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به مرمت دو حسینیه معروف در شهر اردبیل با قدمت ۱۰۰ سال بیان کرد: حسینیه میرزامحسن مجتهد اردبیلی در حال تکمیل مرمت فاز اول و دوم قرار گرفته و مرمت فاز سوم نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: حسینیه حاج عبادالله نیز با پیشرفت ۷۰ درصد در مرحله نهایی تعمیر و مرمت قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در بحث بهره برداری اقتصادی و سرمایه گذاری در موقوفات در سال گذشته رتبه سوم کشور را به دست آورده است.

حجت الاسلام ستوده افزود: در بحث موقوفات اعتمادآفرینی برای جذب سرمایه گذار، اطلاع رسانی در حوزه وقف و ثمرات آن و بیان کارکرد وقف همراه با ارائه گزارش به مردم در این حوزه می‌تواند به تقویت امر مهم و ارزشمند وقف کمک کند.

وی تصریح کرد: وقف متفاوت از هبه، نذر، هدیه و حتی صلح است و ضروری است مردم با تمییز قائل شدن بین این مفاهیم سعی کنند تا امر وقف را به عنوان ذخیره ماندگار جهان اخروی مدنظر قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به بحث رقبای وقف و ورود مجموعه‌های مختلف در این حوزه اشاره و اظهار کرد: از دانشگاه علوم پزشکی گرفته تا بهزیستی و کمیته امداد و سایر مؤسسات به امر جلب مشارکت‌های مردم با تنوع خواست اقدام کرده اند ولی انتظار می‌رود جایگاه وقف فراتر از این کمک‌ها به مردم تبیین و تشریح شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ