برگزاری برنامه‌ «جلوه‌های عاشقی» در ۸ شهر گیلان

اقتصاد ایران: رشت- معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: برنامه جلوه های عاشقی به منظور معرفی قهرمانان شهید در ۸ شهر گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمدرضا منشوری پیش از ظهر دوشنبه در نشست رسانه‌ای مجموعه نمایش‌های بزرگ میدانی «جلوه های عاشقی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان و در راستای ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت برنامه جلوه‌های عاشقی به صورت میدانی و شهرستانی اجرا می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت شهرستان را به منظور ظرفیت شناسی استعدادهای آن مهم عنوان کرد و افزود: ۸ شهرستان در ۱۴۰۳ و ۲ شهرستان در ۱۴۰۴ برنامه را اجرا خواهند کرد.

سرهنگ منشوری با بیان اینکه، این طرح از نهم شهریور از آستارا آغاز و تا ۲۲ بهمن در لاهیجان به اتمام می‌رسد، گفت: این موضوع یک سناریو شهرستانی است و هر شهرستان قهرمانان شهید خود را به تصویر می‌کشد.

وی، انتخاب بهترین مکان موجود در شهرستان را برای اجرای برنامه را یکی از خصوصیت برنامه جلوه‌های عاشقی عنوان کرد و افزود: بهترین سناریو شهرستانی از سوی هنرمندان و اعضای ستاد انتخاب شده است.

سرهنگ منشوری اضافه کرد: همچنین انتخاب تیم هنرمندان مناسب، هماهنگی بین سناریو، میدان و تیم اجرا از مهمترین خصوصیات است و طرح لباس تیم اجرا، اسانس شهدای شهرستان نیز در این برنامه متبلور است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این برنامه ریشه دار است افزود: قبل از انقلاب، در انقلاب، مدافعان حرم و… به صورت نظم خاصی ادامه خواهد داشت که پیوند هنرمندانه بین مخاطب اجرا و سیر تکامل تاریخی را بازگو می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه این برنامه بیدار کننده، منقلب کننده و آگاه کننده است، گفت: این برنامه با هدف‌های مطرح شده انسان در تکامل ارزش‌های اسلامی رهنمون می‌شود.

سرهنگ منشوری با اذعان به اینکه شهدا نقطه وحدت همه سلایق و گروه‌ها هستند گفت: برنامه جلوه‌های عاشقی سیر تکاملی دارد که از نمایشگاه شروع، مرحله رزمایش و مرحله آخر نمایش و تصویر است.

وی یکی از اهداف برنامه جلوه عاشقی را تبیین عملی جهاد تبیین دانست که به روش هنری در شهرستان برای نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود، افزود: همچنین استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی، انقلابی و استفاده از هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

منشوری در خصوص مقدمه سازی و جریان سازی استانی در اجرای دومین کنگره هشت هزار شهید استان بیان کرد: ایجاد فضای مفرح و با نشاط در قالب نمایش، رزمایش و انفجاری و نمایشگاه عملیات فرهنگی که هر شهرستان با توجه به تاریخ شهرستان خود برگزار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برنامه جلوه‌های عاشقی در شهرستان‌های آستارا، صومعه سرا، بندرانزلی، تالش، رودبار، رودسر، آستانه اشرفیه و لاهیجان در ۱۴۰۳ اجرا و در سال ۱۴۰۴ لنگرود و رشت برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ