اتاق تمیز و آزمایشگاه ارزیابی حسی افتتاح شد

اقتصاد ایران: اتاق تمیز و آزمایشگاه ارزیابی حسی سازمان غذا و دارو، در آستانه روز داروساز در محل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی انصاری دوگاهه مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: ایده احداث کلین روم از حدود سال ۹۶ در آزمایشگاه مطرح شد و سازمان غذا و دارو به دنبال تاییدیه ای از سازمان بهداشت جهانی بود تا آزمایش‌های صورت گرفته در سطح منطقه و بین الملل دارای قابلیت تأیید بوده و نتایج آزمون ما مورد قبول سایر کشورها نیز باشد.

وی افزود: همان زمان درخواست بازدید به سازمان بهداشت جهانی ارسال شد و پس از بازدید و کنترل مستندات تمامی موارد مورد تأیید قرار گرفت اما از لحاظ فیزیکی آزمایشگاه میکروبیولوژی مورد قبول واقع نشد؛ بر این اساس چند طرح از شرکت‌های طراح کلین روم دریافت و طی دو سال اخیر توانستیم تأیید سازمان بهداشت جهانی را برای آن دریافت کنیم.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: با افتتاح اتاق تمیز آزمایشگاه سازمان غذا و دارو، نتایج آزمایشات انجام شده در آن می‌تواند مورد استناد سایر کشورها قرار می‌گیرد.

وی در خصوص آزمایشگاه ارزیابی حسی محصولات غذایی نیز گفت: انجمن بین المللی تخصصی مربوط به روغن زیتون وجود دارد که به کشورهای مختلف تاییدیه و گواهی معتبر ارزیابی حسی روغن زیتون را در صورت وجود صلاحیت و امکانات لازم می‌دهد و برای صادرات محصولات مورد وثوق کشورهای دیگر است.

به گفته انصاری، در ارزیابی حسی محصولات خوراکی بدون استفاده از دستگاه و تنها با حواس پنجگانه محصولات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که روش‌های استاندارد و تأیید شده‌ای دارد. افراد با استعداد حسی مورد آزمون و آموزش قرار گرفته و می‌توانند در این زمینه فعالیت کرده و یا به عنوان مهارت فردی در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ارزیابی حسی در مورد انواع محصولاتی همچون برنج، عسل، گوشت، غلات، گندم، ماهی و…، کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه ارزیابی حسی در حال حاضر تنها در مورد روغن زیتون فعالیت خواهد کرد و به مرور محصولات دیگر نیز اضافه خواهند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ