از مشایه تا پنجره فولاد/ مشهدالرضا میزبان زائران دهه پایانی صفر

اقتصاد ایران: مشهد- مشهدی‌ها سال‌هاست مانند عراقی‌ها در دهه آخر صفر میزبان میلیون‌ها زائر و دوستدار خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- هادی شمسی ثانی: مشهدی‌ها هم سال‌هاست مانند عراقی‌ها در دهه آخر صفر میزبان میلیون‌ها زائر و دوستدار خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند که برای عزاداری رحلت پیامبر اعظم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) خود را به مشهد مقدس می‌رسانند.

همین میزبانی موجب شده تا خیلی از زائران مشهدی اربعین حسینی زودتر از ۲۰ صفر از عراق خارج و خود را به ایران برسانند تا برای عزاداری و میزبانی از زائران رضوی آماده شوند.

مهدوی یکی از مسافران قطار کرمانشاه مشهد بود که در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: من هر سال با خانواده به سفر اربعین می‌آیم ولی سعی می‌کنم دو سه روزی زودتر برگردیم تا از همان روز اول دهه آخر صفر در برپایی موکب و میزبانی از زائران ولی نعمتمان کمک کنم.

شریفی هم از دیگر زائران مشهدی این قطار بود که در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ما وقتی این‌قدر لطف و کرامت و بزرگواری از موکب‌داران عراقی می‌بینیم اصلاً نمی‌توانیم اینجا صبر کنیم و خودمان را به مشهد می‌رسانیم تا به قدر وسعمان بتوانیم خادمی و نوکری زائران آقا علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) را انجام بدهیم.

حضور حدود ۳۰۰ هزار زائر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار خراسان رضوی در دیدار و گفت‌وگو با «نصیف الخطابی» استاندار کربلا گفت: حدود ۳۰۰ هزار زائر از این استان در پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق شرکت کردند.

یعقوبعلی نظری در این دیدار که استانداران «کوت» و «بصره» عراق نیز حضور داشتند افزود: اخلاص و اهتمام همه‌جانبه برای خدمت به زائران در این روزها ستودنی است.

وی همچنین از تلاش‌های استاندار کربلا برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی قدردانی و از وی دعوت کرد در ایام شهادت امام رضا (ع) به مشهد مشرف شده و در مراسم خاص این روزها در مشهد شرکت کند.

پیش بینی ۸۵۰ هزار نفر شب اسکان در دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار مشهد با بیان اینکه این شهر مهیای میزبانی از زائران دهه آخر صفر است گفت: جلسات ستاد خدمات سفر با دبیری اداره میراث فرهنگی نیز تاکنون بیش از ۱۸۰ مصوبه داشته است.

محسن داوری با بیان اینکه برابر آمار، ۸۵۰ هزار نفر شب اسکان توسط کمیته اسکان و اداره میراث فرهنگی شامل اسکان رسمی موقت و اضطراری پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با ۷۰۰ واحد صنفی در سطح شهر و محیط پیرامونی حرم مطهر به‌منظور ارائه ۲۰ قلم کالای اساسی زائران، حضور ۴۵۰ بازرس در ۱۴ دستگاه نظارتی، اختصاص شعب ویژه در دادگستری و قاضی کشیک تعزیرات برای رسیدگی آنی به واحدهای صنفی متخلف، ایجاد ۴ پایگاه نظارتی پیرامون حرم مطهر، آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، ایجاد ایستگاه‌های سلامت و مبادی ورودی شهر، نذر قدم توسط ۲۵۰۰ داوطلب جوان هلال‌احمر از سراسر کشور، اختصاص تلفن شبانه‌روزی ۳۷۰۴۵ به‌عنوان مرکز پاسخگویی، ۸ ایستگاه استقبال زائر در مبادی ورودی مشهد در پایانه‌های ریلی و هوایی و مسافربری جهت راهنمایی زائران و ۲۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، ازجمله‌مصوبات ستاد قرارگاه صفر بوده است.

وی، تجهیز ۳۷ پارکینگ در مرکز شهر با ظرفیت ۷۰ هزار خودرو، تدارک ۲۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، تأمین کالاهای اساسی نظیر مرغ، گوشت قرمز، آرد و برنج را از دیگربرنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در قرارگاه ستاد دهه آخر صفر عنوان کرد.

حرکت ۱۴۴ رام قطار مسافربری ویژه اربعین در مسیر مشهد به شهرها و مرزهای غربی و جنوب غرب کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل راه آهن خراسان با بیان از دهه سوم مردادماه تا ۱۰ شهریور تعداد ۱۴۴ رام قطار مسافربری ویژه اربعین در مسیر مشهد به شهرها و مرزهای غربی و جنوب غرب کشور حرکت می‌کند اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته این تعداد رام قطار مسافربری رفت و برگشت به ظرفیت بیش از ۷۲ هزار مسافر شامل قطارهای برنامه ریزی شده جاری و قطارهای فوق العاده در مسیرهای ریلی مشهد- اهواز، مشهد-تهران، مشهد-کرمانشاه، مشهد -همدان و مشهد-ملایر است.

مصطفی نصیری ورگ افزود: ۵۶ رام قطار رفت و برگشت در مسیر مشهد- اهواز- خرمشهر به ظرفیت ۳۵ هزار مسافر است البته ریل باس های راه آهن از خرمشهر تا مرز شلمچه زائران کربلا را به صورت رایگان و شبانه روزی جا به جا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ رام قطار رفت و برگشت به ظرفیت هفت هزار و ۸۰۰ مسافر نیز به مسیر مشهد-کرمانشاه اختصاص یافته است، تصریح کرد: از آنجایی که قطارهای فوق العاده‌ای نیز برای مسیر تهران- خرمشهر تعیین شده است و شمار قابل توجهی از مشهدی‌ها بلیت این مسیر را خریده‌اند لذا چهار رام قطار رفت و برگشت تهران-مشهد نیز برای خدمات رسانی به زائران اربعین مشهدی اختصاص یافته است.

نصیری ورگ خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی شهرهای همدان و ملایر به مرزهای غربی، ۳۴ رام قطار برای مسیر مشهد-همدان به ظرفیت ۱۵ هزار مسافر و ۳۴ رام قطار نیز برای مسیر مشهد- ملایر به ظرفیت ۱۲ هزار و ۴۰۰ مسافر در نظر گرفته شده است.

حالا هم آن‌هایی که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین را داشتند و هم جاماندگان اربعین خود را حاضر می‌کنند تا با بهترین میزبانی از زائران علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) در دهه آخر صفر مراسم عزاداری ولی نعمتمان را به باشکوه‌ترین شکل ممکن در پایتخت معنوی ایران اسلامی رقم بزنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ