اقتصاد مازندران روی ریل پیشرفت/ جایی که ماهی ها طلا می شوند

اقتصاد ایران: ساری- تلاش های شبانه روزی دولت های گذشته آبادانی و پیشرفت را برای مازندران به ارمغان آورد و چرخ های اقتصادی این استان روی ریل پیشرفت قرار دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هفته دولت یادآور نام و خاطره بزرگ مردانی است که باید به احترام آنان ایستاد، از شهیدان رجایی و باهنر گرفته تا شهید خدمت آیت الله رئیسی.

مازندران طی چهار دهه گذشته به برکت خدمات و اقدامات صورت گرفته توسط دولت‌های مختلف در زیر سایه نظام مقدس اسلامی از منطقه‌ای که به حیات خلوت مستشاران نظامی غرب در دوران نکبت بار رژیم منحوس پهلوی به شمار می‌رفت خارج و رفته رفته به استانی سبز و پیشرفته تبدیل شده است.

بهره‌مندی مازندران از جاذبه‌های مختلف نظر دریا و جنگل و دشت‌های سبز و حاصلخیز این استان کرانه خزری را به قطب تولید و امنیت غذایی تبدیل کرده است و با تلاش‌های صورت گرفته توسط دولتمردان بسیاری از محصولات استان روانه بازارهای خارجی و کشورهای گوناگون شده است.

مازندران با آنکه در حوزه شیلات و اقتصاد دریا محور کارهای زمین مانده زیادی دارد اما توانسته طی چهار دهه گذشته با اقدامات صورت گرفته به قطب تولید انواع آبزیان و ماهیان خاویاری تبدیل شود و مروارید سیاه را در سبد صادراتی قرار دهد.

ارزآوری ماهیان خاویاری برای مازندران

قاسم کریم‌زاده مدیر کل شیلات استان مازندران با اشاره به دستاوردها و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه شیلات اظهار کرد: بیش از ۳۹۰۰ واحد آبزی پروری در ادوار مختلف در استان ایجاد شده که ارزش تولیدات آنان به بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اقتصاد مازندران روی ریل پیشرفت/ جایی که ماهی ها طلا می شوند

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر به تهیه برنامه اقتصاد دریا محور برای دستیابی به رونق اقتصادی در استان اشاره و اضافه کرد: توسعه و پرورش ماهی در قفس جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود و در حال حاضر ۴۰ قفسه دریایی در استان بارگذاری شده است.

توسعه و پرورش ماهی در قفس جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود و در حال حاضر ۴۰ قفسه دریایی در استان بارگذاری شده است وی به میزان تولیدات در قفس‌های دریایی را ۱۸۵۰ تن اشاره و اضافه کرد: طبق برنامه باید تعداد قفس‌های دریایی به ۱۰۰ واحد افزایش شود.

کریم‌زاده همچنین به صادرات محصولات شیلاتی در استان اشاره کرد و گفت: سالانه بین ۶ تا هفت هزار تن انواع محصولات شیلاتی به کشورهای مختلف صادر می‌شود که برای استان ارزآوری بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی دارد.

روستاها در مازندران علاوه بر آنکه قطب تولید به شمار می‌روند در جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز گوی سبقت را از شهرها ربودند و به دلیل زیرساخت‌های ایجاد شده طی ادوار مختلف گردشگران زیادی از کشورهای خارجی با سفر به استان در روستاها و در واحدهای بومی و گردشگری اقامت می‌کنند.

علی اصغر احمدی مدیر کل بنیاد مسکن مازندران با بیان این که روند نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی با تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت‌های مختلف شتاب گرفته است، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد از مسکن روستایی استان مقاوم هستند.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها در روستاهای گردشگری نیز از جمله اقدامات بنیاد مسکن به شمار ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری زیادی در استان شناسایی شد و امسال نیز ۱۴ روستای جدید و شماره آن افزوده شده است.

اقتصاد مازندران روی ریل پیشرفت/ جایی که ماهی ها طلا می شوند

وی اظهار کرد: خدمات و اقدامات صورت گرفته در روستاها این مناطق را به قطب تولید تبدیل کرده و روند مهاجرت را در استان معکوس کرده است.

اقدامات و تلاش‌های انجام شده توسط دولت‌های گذشته در دولت سیزدهم به بار نشست و روند رشد اقتصادی استان مازندران پس از سال‌ها منفی بودن مثبت شد و این استان امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی را در برنامه دارد.

۱۷۵ واحد تولیدی راکد در مازندران احیا شد

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان بالاتر از کشور و نرخ بیکاری نیز پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزود: با تلاش‌ها و اقدامات سه ساله دولت سیزدهم ۱۷۵ واحد تولیدی راکد و غیر فعال دوباره به چرخه تولید برگشتند و این مسئله در روند رشد اقتصادی استان مثمر ثمر بوده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر ایجاد منطقه آزاد را از دیگر هدایای دولت به مردم مازندران بیان کرد و گفت: این خواسته و آرزو پس از سال‌ها با تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت مردان رنگ واقعیت به خود گرفته است.

وی توسعه محصولات دانش بنیان را از دیگر اقدامات و خدمات برجسته دولت برشمرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ کالای دانش بنیان در آستان تولید می‌شود که این میزان در سال جاری نیست به دو برابر خواهد رسید.

در هفته دولت امسال نیز ۹۱۷ پروژه عمرانی تولیدی و اقتصادی در استان مازندران افتتاح می‌شود که ثمره تلاش‌های دولت سیزدهم بوده که به عنوان هدیه به دولت جدید تقدیم شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه هزار و ۲۴ طرح با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان هفته دولت در مازندران بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود، گفت: ۹۱۷ طرح با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان هفته دولت در مازندران بهره برداری می‌شود.

یوسف نوری افزود: ۳ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های کلنگ زنی و ۶۷۳ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی مازندران در نظر گرفته شده است و از مجموع پروژه‌های مختلف ۱۱۵ پروژه مربوط به برق رسانی در غرب مازندران است.

هفته دولت هفته بازخوانی خدمات و دستاوردهای مختلفی است که توسط دولت‌ها در مناطق مختلف اجرا شده تا طعم آبادانی و پیشرفت نصیب مردم شود و رفع نیازها و بازگشایی گره‌ها از کارهای مردم، تلاش‌های جهادی و شبانه روزی دولت‌ها را طلب می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ