کمک ۲۶ میلیارد دلاری لهستان به اوکراین

اقتصاد ایران: لهستان تقریبا ۲۶ میلیارد دلار کمک‌های نظامی و بشردوستانه از جمله حدود ۴۰۰ تانک و دیگر تجهیزات را به اوکراین اختصاص داد.

ایسنا: لهستان تقریبا ۲۶ میلیارد دلار کمک‌های نظامی و بشردوستانه از جمله حدود ۴۰۰ تانک و دیگر تجهیزات را به اوکراین اختصاص داد.

«آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد: «لهستان تقریبا ۱۰۰ میلیارد زلوتی (۲۶ میلیارد دلار) معادل ۳.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای کمک‌هالی بشردوستانه و هم‌چنین تجهیزات و تسلیحات مرگبار و غیرمرگبار به اوکراین اختصاص داده است.»

رئیس‌جمهور لهستان در گفت‌وگو با کانال یوتیوبی «زیرو» بیان کرد: «ما واقعا تجهیزات زیادی را در راستای توانایی‌های خود به اوکراین اختصاص دادیم. بخش عمده کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین حدود ۳.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ما است. ارزش آن حدود ۱۰۰ میلیارد زلوتی بوده که ۱۲ میلیارد آن کمک نظامی می‌باشد.»

طبق آنچه «آندژی دودا» اعلام کرده، لهستان نزدیک به ۴۰۰ تانک به همراه صدها نفربر زرهی، خودروهای جنگی پیاده‌نظام، هویتزرهای خودکششی، راکت‌انداز، ۱۰ هواپیمای میگ-۲۹ و ۱۰ هلیکوپتر به اوکراین تحویل داده است.

دودا روز شنبه در جریان سفری غیرمنتظره به کی‌یف، وعده داد که به کمک‌های نظامی برای اوکراین ادامه دهد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، کشورهای غربی از جمله آمریکا کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده‌اند. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و تاکید دارد که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ