کیوان شیرآقایی: تصمیم به تغییر نسل در تیم ملی ووشو گرفتیم

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی ووشو گفت: نفرات قدیمی بارها توانایی خود را ثابت کردند، اما تصمیم گرفتیم در تیم ملی تغییر نسل اتفاق بیفتد.

- اخبار ورزشی -

کیوان شیرآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط ملی‌پوشان ووشو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو اظهار داشت: پنجمین مرحله اردوهای آماد‌سازی تیم ملی روز گذشته به پایان رسید و مرحله آخر اردو را نیز از روز هفتم شهریور آغاز خواهیم کرد و 18 شهریور ماه نیز به مسابقات آسیایی اعزام خواهیم شد.نفرات برتر 8 وزن را مشخص کردیم، اما سهمیه اعزامی ما 7 وزن است و انشالله طی روزهای آینده باید یک وزن را کنار بگذاریم.

وی در خصوص جوانگرایی ترکیب تیم ملی گفت: توانایی ورزشکاران باسابقه ما ثابت شده است و قهرمانانی مانند محسن محمدسیفی، یوسف صبری، افشین سلیمی و معین تقوی بارها ثابت کردند که می‌توانند نتایج خوبی برای ما کسب کنند و چندین مدال جهانی و آسیایی دارند، اما تصمیم ما این بود که با توجه به شرایط سنی ورزشکاران تغییر نسل اتفاق بیفتد. مسابقات قهرمانی آسیا فرصت مناسبی برای جوانگرایی و استراحت به ورزشکاران با سابقه بود.

سرمربی تیم ملی ووشو تصریح کرد: در ترکیب این تیم از بازیکنان بازی‌های آسیایی هیچ بازیکنی را نداریم و از ترکیب نفرات مسابقات جهانی که در انتخابی جام‌جهانی حضور داشتند نیز سیفی و تقوی را نداریم. جایگزین این نفرات بازیکنان جوانی شدند تا میانگین سنی ما زیر 22 سال باشد. سه نفر از بچه‌های ما که از رده سنی جوانان وارده رده سنی بزرگسالان شدند و فقط علی خورشیدی سابقه حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را دارد و سایر نفرات برای اولین بار به مسابقات آسیایی یا جهانی بزرگسالان اعزام می‌شوند.

شیرآقایی در خصوص شرایط آماده‌سازی تیم ملی عنوان کرد: برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری اردوها شد که باید از مدیریت فدراسیون بابت برگزاری اردوهای منظم و با کیفیت تشکر کنم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. در یک بخش نیاز به تجربه فنی داشتیم که از مسابقات بریکس به عنوان یک موقیعت مناسب برای افزایش سطح فنی و بالا رفتن سطح تجربه بچه‌ها استفاده کردیم و یک تعداد از این بچه‌ها را به این مسابقات اعزام کردیم و با حریفان خوبی دست و پنجه نرم کردند که این تجربه در قهرمانی آسیا خیلی به کار ما خواهد آمد. برای مسابقات بریکس خیلی آمادگی بالایی نداشتیم و فقط 7، 8 روز اردو داشتیم، اما تجربه آن مسابقات قطعاً می‌تواند در نتایج مسابقات آسیایی تاثیرگذار باشد.

وی در خصوص ترکیب تیم ملی در رقابت‌های جام‌جهانی که دو ماه پس از پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد، گفت: در مسابقات انتخابی جام‌جهانی معین تقویی و محسن محمدسیفی در اوزان خود سهمیه کسب کردند و برای این مسابقات از همان ورزشکاران قبلی استفاده خواهیم کرد. تقریباً نصف تیم مسابقات جام‌جهانی در قهرمانی آسیا حضور ندارند، اما بازیکنان باسابقه را رها نکردیم و پیگیر تمرینات آنها هستیم و برای همه آنها برنامه‌ریزی داریم. دوست داریم از همه پتانسیل ساندا کشور برای کسب نتایج بهتر استفاده کنیم و برای مسابقات جهانی دوباره از قهرمانان خوب دعوت خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی ووشو در مورد توقعات بالا از تیم ملی ووشو برای کسب نتیجه و اینکه جوانگرایی شاید تبعاتی داشته باشد، تاکید کرد: جوانگرایی قطعاً تبعاتی دارد، اما هیچ وقت برای مدالی غیر از مدال طلا ورزشکاران را آماده نمی‌کنم و انتظاری پایین‌تر از مدال طلا از هیچ ورزشکاری ندارم. اینکه به جوانان اعتماد کردم فقط به خاطر تغییر نسل نیست و به توانایی و انگیزه و سطح فنی خیلی خوب بچه‌های جوان اعتماد دارم.

شیرآقایی عنوان کرد: همتی، موسوی و فرهادی سه نفر از بچه‌های ما قهرمانان جهان در رده‌های جوانان جهان هستند و سایر نفرات نیز در رده سنی پایه فعالیت داشتند و قهرمان کشور شدند و تجربه کمی ندارند، اما قطعاً تجربه ملی‌پوشان ما که چند مدال جهانی دارند می‌تواند کارساز باشد. با این حال به این بچه‌ها اعتماد دارم و در تیم‌های لیگ برتری همیشه به جوانان میدان دادم و همیشه نیز نتیجه خوبی گرفتم. فکر می‌کنم با توجه به برنامه‌ریزی که داشتیم و تمریناتی که پشت سر گذاشتیم این بچه‌ها نیز توانایی بهترین نتایج را دارند. 

"بعد از شکست بازیکنان چینی در مسابقات بریکس در قهرمانی آسیا نیز می‌توان انتظار برتری دوباره مقابل چین به عنوان رقیب سنتی ووشو ایران را داشت؟" وی در پاسخ به این سوال گفت: چین یک رقیب خیلی جدی و سنتی ما است و در این رشته سابقه درخشانی دارد، اما تیم‌های مثل هند، کره‌جنوبی، اندونزی و قزاقستان در سالیان گذشته ورزشکاران خیلی خوبی داشتند و فقط بخواهیم روی تاکتیک‌های چینی‌ها کار کنیم فکر درستی نیست و برای همه رقبا خود را آماده کردیم. البته ما هیچ نقطه ضعفی مقابل چینی‌ها نداریم و بچه‌ها به اعتماد به نفس لازم برای شکست چینی‌ها رسیدند و انشالله در مسابقات آسیایی این اتفاق می‌افتد.

سرمربی تیم ملی در پایان خاطرنشان کرد: از همه عوامل فدراسیون که از این تیم حمایت کردند و زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم و از حبیب بهمنی و علیرضا رضایی‌منش همکاران در کادرفنی نیز تشکر می‌کنم و امیدوارم با ادامه روند خوب و با تلاش زیاد نتیجه درخشانی را کسب کنیم.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ