فرنگی‌کاران نوجوان با دو ماه کار قهرمان شدند/نباید نتیجه گراباشیم

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در مسابقات جهانی گفت: فقط با دو ماه تمرین عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کردیم.

محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان پس از قهرمانی در مسابقات جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: سطح مسابقات جهانی خیلی بالا بود و همه کشورها با تیم کامل شرکت کرده بودند. همه کشورها در حال پیشرفت هستند. کشتی‌گیران ما هم خدا را شکر به اندازه خودشان کشتی گرفتند، البته یکی دوتا از کشتی‌گیران حالا بدشانسی هم آوردند. همه کشتی‌گیران خوب ظاهر شدند و از لحاظ شرایط بدنی و فنی در سطح عالی بودند و به نظرم از دیگر کشتی‌گیران بهتر بودند.

وی افزود: خدا را شکر توانستیم عنوان قهرمانی سال گذشته را تکرار کنیم. تیم ما با ۱۴۰ امتیاز قهرمان مسابقات جهانی شد و با تیم ازبکستان که عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را داشت ۲۷ امتیاز اختلاف داشتیم. این نشان می‌دهد کشتی‌گیران از سطح بالایی برخوردار بودند. ما در مسابقات آسیایی مقابل همین تیم ازبکستان نتیجه را واگذار کردیم و عنوان نایب قهرمانی آسیا را به دست آوردیم، اما در مسابقات جهانی با وجود اینکه زمان کمی هم در اختیار داشتیم و فقط ۲ ماه کار کردیم اما همه کشتی‌هایی که با ازبک‌ها داشتیم را آنالیز کردیم و خدا را شکر اکثر کشتی‌گیران در مسابقه رو در رو با روسیه و ازبکستان پیروز میدان شدند و نتیجه خوبی رقم زدند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان گفت: از نتایجی که کشتی‌گیران به دست آوردند راضی هستم. البته که شاید انتظار داشتیم سه مدال برنز، رنگ دیگری داشته باشند اما در کل از نتیجه به دست آمده راضی هستم. به هر حال در مسابقات جهانی همه تیم‌ها تلاش می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند و روبه جلو حرکت کنند. در مجموع از نتیجه به دست آمده راضی هستم هر چند که معتقدم می‌شد رنگ مدال دو کشتی‌گیر تغییر کند. کشتی‌گیران دو وزن ۶۰ و ۷۱ کیلوگرم خیلی راحت از گردونه مسابقات کنار رفتند. حتی کشتی‌گیر ما یکی از رقبای خودش را در مسابقات آسیایی شکست داده بود اما در این مسابقات با یک امتیاز باخت. این دو نفر هم می‌توانستند در جدول باشند و مدال بگیرند اما کشتی ورزش لحظه‌هاست و همه چیز آن طور که ما پیش‌بینی می‌کنیم جلو نمی‌رود.

سوریان با بیان اینکه در این رده سنی نباید به دنبال نتیجه باشیم، عنوان کرد: من عقیده دارم در این رده سنی نباید به دنبال نتیجه باشیم. نگاه باید به آینده باشد که این کشتی‌گیران پشتوانه‌ای برای تیم بزرگسالان باشند. البته اگر هم نتیجه بگیرند اتفاق مثبتی است اما به طور کل من اعتقاد دارم نباید به دنبال نتیجه باشیم. سعید اسماعیلی کشتی‌گیری بود که چهار سال پیش در رده نوجوانان کشتی گرفت. او الان یک جوان ۲۱ ساله است که توانسته طلای المپیک را بگیرد. تمام کشتی‌گیرانی که الان در رده سنی نوجوانان هستند می‌توانند یک روز قهرمان المپیک شوند. بنابراین هدف اصلی ما باید حفظ این کشتی‌گیران باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ