۱۵۰ ناوگان اتوبوسی تا پایان امسال وارد کشور می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، مجموعاً ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از محل واردات اخیری که هیئت دولت مجوز صادر کرده، انجام خواهد شد.

مهدی قلی‌زاده رئیس اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سوخت اتوبوس‌ها در ایام اربعین شد، گفت: موضوع تأمین سوخت، یک موضوع کلی است و با توجه به اینکه نرخ سوخت در ایران بسیار ناچیز است، موجب قاچاق می‌شود اما امسال هم علی رغم تمام محدودیت‌هایی که در این زمینه بود، براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین دو هزار لیتر گازوئیل از ابتدای طرح سفرهای جاده‌ای اربعین به تمام ناوگان به صورت علی‌الحساب واریز شد تا بتوانند از این منبع برای سوخت مورد نیاز پیمایش استفاده کنند.

وی با اشاره به فرآیند واردات اتوبوس ادامه داد: هیئت دولت سال گذشته پیش‌از اربعین در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مصوبه‌ای مبنی بر آزادسازی واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با لحاظ برخی از تخفیف‌ها در عوارض گمرکی و ورود به کشور ابلاغ کرد.

قلی‌زاده افزود: مسئولین پیگیری واردات ناوگان اتوبوسی بر عهده راهداری است اما دستگاه‌های متعددی که در این زمینه متولی هستند، از جمله گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت در ثبت سفارش این ابلاغیه مسئول‌اند و بحث تأمین ارز واردات اتوبوس، سال گذشته بر عهده بانک مرکزی بود که امسال این تأمین ارز از بانک مرکزی حذف شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با وجود تمام پیگیری‌هایی که انجام شد از مصوبه سال گذشته هیئت دولت تنها ۳۰ دستگاه اتوبوس در سال‌جاری ترخیص شد.

رئیس اداره کل راهداری افزود: البته این ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز در آستانه اربعین ترخیص و به مجموعه اضافه شد اما این مصوبه مجدد در اردیبهشت‌ماه امسال ابلاغ شد؛ براساس تجربه‌ای که در سال گذشته بود، امسال فرآیند واردات اتوبوس مطلوب‌تر پیش می‌رود.

وی ادامه داد: براساس هماهنگی‌های که در حال انجام است، از محل ابلاغیه دو هزار جدید، هم‌اکنون ۲۵ دستگاه وارد کشور شده که عملیات ترخیصش از گمرک بندر شهید رجایی انجام نشد و به اربعین امسال نرسید. براساس پیش‌بینی‌ها، مجموعاً ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از محل واردات اخیری که هیئت دولت مجوز صادر کرده، انجام خواهد شد.

قلی‌زاده در پایان گفت: حمل و نقل عمومی جاده‌ای در کل کشور و استان تهران فرسوده است یا در مرز رسیدن به سن فرسودگی است و در تلاش هستیم با نوسازی ناوگان اتوبوسی بتوانیم خدمات شایسته‌تری رو به مردم ارائه دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ