رونمایی کره شمالی از دو پهپاد انتحاری جدید

اقتصاد ایران: همزمان با رونمایی پیونگ‌یانگ از پهپادهای انتحاری جدید تولید کره شمالی، رهبر این کشور خواستار افزایش تولید این پهپادها شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از رویترز، کره شمالی از پهپادهای انتخاری جدید ساخت پیونگ‌یانگ رونمایی کرد و کیم جونگ اون، رهبر این کشور خواستار توسعه و افزایش تولیدات این نوع پهپاد شده است.

رهبر کره شمالی با حضور در دانشکده پهپادی آکادمی علوم دفاعی کره شمالی، نظاره‌گر آزمایش موفق پهپادهایی بود که «پس از به پرواز درآمدن در امتداد مسیرهای از پیش‌ تعیین‌شده، با دقت اهداف را شناسایی و آنها را منهدم کردند.»

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشته است که کیم جونگ اون، خواستار افزایش تولید پهپادهای انتحاری به منظور استفاده در یگان‌های پیاده‌نظام تاکتیکی و واحدهای عملیات ویژه از جمله شهپادهای انتحاری و همچنین پهپادهای شناسایی راهبردی و پهپادهای تهاجمی چندمنظوره شده است.

تصاویر منتشرشده در گزارش خبرگزاری کره شمالی، عکس‌هایی شطرنجی از دو پهپاد انتحاری سفیدرنگ را نشان می‌دهد که در حال حمله به اهداف هستند. در یکی از تصاویر، به نظر می‌رسد که پهپاد انتحاری به ماکت تانک رزمی «کِی-۲» کره جنوبی اصابت و آن را منهدم کرده است.

رونمایی کره شمالی از دو پهپاد انتحاری جدید

رویترز مدعی شده است که یکی از این پهپادها به پهپاد انتحاری «لَنست-۳» روسیه شباهت دارد. همچنین به ادعای رویترز، کیم در سفر پارسالش به روسیه، پنج پهپاد انتحاری از مسکو دریافت کرد!

کیم جونگ اون با اشاره به اهمیت روزافزون پهپادها در میدان نبرد گفت: توسعه انواع مختلف تسلیحات و بهبود دائمی عملکرد رزمی آنها در مسیر آماده‌سازی برای جنگ حیاتی است.

کیم همچنین خواستار افزایش آزمایش کاربرد رزمی پهپادها شد تا ارتش کره شمالی هرچه زودتر به این تسلیحات تجهیز شود. رهبر کره شمالی دسامبر پارسال در جریان دیدار با اعضای حزب حاکم این کشور، دستور توسعه تجهیزات رزمی قدرتمند بدون سرنشین همچون پهپادهای جاسوسی و تهاجمی و همچنین ابزارهای جنگ الکترونیک و افزایش تولید بمب اتمی و موشک‌های قدرتمند را صادر کرد.

کره شمالی جولای ۲۰۲۳ در نمایشگاه تسلیحات و همچنین یک رژه نظامی از دو نوع پهپاد شناسایی و چندمنظوره تهاجمی رونمایی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ