ظرفیت انرژی خورشیدی با ۳۰۰ روز آفتابی در کاشان منحصر به فرد است

اقتصاد ایران: کاشان - معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: ظرفیت انرژی خورشیدی با ۳۰۰ روز آفتابی در کاشان منحصر به فرد است.

محمدرضا قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مخاطرات سوخت‌های فسیلی اظهار داشت: علاوه بر آن سوخت‌های فسیلی تجدیدناپذیر است و روزی به پایان خواهد رسید و از این رو توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مهم است، ابراز داشت: یک منطقه ظرفیت ویژه ای مثلاً در انرژی‌های بادی دارد و در یک منطقه مثل کاشان هم ظرفیت در انرژی خورشیدی قابل دسترسی آسان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان ضمن اشاره به ظرفیت انرژی خورشیدی در کاشان تصریح کرد: ظرفیت انرژی خورشیدی با ۳۰۰ روز آفتابی در کاشان منحصر به فرد است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات منظم برای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی گفت: این جلسات با حضور فعالین این بخش و ادارات مربوطه برای توسعه انرژی خورشیدی به صورت منظم برگزار می‌شود.

قاسمی افزود: آینده نگری در تأمین برق و عبور از ناترازی انرژی در شهرستان، برنامه‌ریزی برای پیشگیری از خاموشی‌های صنایع و منازل در آینده، الزامات ماده ۱۶ قانون جهش دانش بنیان، استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی با ۳۰۰ روز آفتابی در سال در شهرستان کاشان از جمله دلایل ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت انرژی خورشیدی در کاشان است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش مخاطرات زیست محیطی و کاهش هزینه تولید برق نسبت به سایر مولدها، تجدیدپذیر بودن از دیگر فواید این طرح است که مکان یابی و واگذاری زمین با کمترین بروکراسی اداری می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران این بخش مؤثر باشد.

وی بیان داشت: برای شش ماهه دوم سال و همچنین سال آینده چشم انداز و هدف‌گذاری اجرای طرح انرژی خورشیدی تا سقف ۱۵۰ مگاوات در دستور کار است که امیدواریم با همت مدیران دستگاه‌ها این مهم تحقق یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ