واکنش ایران به اقدام تروریستی اسرائیل حتمی است

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه با اشاره به تماس‌های‌ تلفنی برخی همتایانش با بیان اینکه واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی حتمی است، گفت که این واکنش دقیق و حساب ‌شده خواهد بود و برخلاف رژیم صهیونیستی، ایران به دنبال گسترش تنش نیست، اگرچه از آن هراسی ندارد.

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه با اشاره به تماس‌های‌ تلفنی برخی همتایانش با بیان اینکه واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی حتمی است، گفت که این واکنش دقیق و حساب ‌شده خواهد بود و برخلاف رژیم صهیونیستی، ایران به دنبال گسترش تنش نیست، اگرچه از آن هراسی ندارد.

در ادامه رایزنی‌های تلفنی اخیر وزرای خارجه با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه دولت چهاردهم، ظرف امروز و دیروز (شنبه و یکشنبه) سوم و چهارم شهریور نیز وزرای خارجه ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، مصر، ترکیه و عربستان سعودی با رئیس دستگاه دیپلماسی تماس گرفته و ضمن تبریک تصدی این سمت، درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداختند.

سیدعباس عراقچی در همین ارتباط درباره این گفت‌وگویهای تلفنی بیان کرد: آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا امروز (یکشنبه) چهارم شهریور برای تبریک تماس گرفت. بحث مفصلی در مورد منطقه داشتیم. به ایشان گفتم واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران حتمی است.

وی افزود: این واکنش دقیق و حساب ‌شده خواهد بود. برخلاف رژیم صهیونیستی ایران به دنبال گسترش تنش نیست، اگرچه از آن هراسی ندارد.

منطقه قفقاز برای ایران اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی دارد

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره رایزنی تلفنی همتایان آذربایجانی و ارمنستانی نیز بیان کرد: دیروز و امروز همچنین وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تماس تلفنی به اینجانب تبریک گفتند. منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی دارد. قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی اهمیت گسترش روابط با کشورهای این منطقه را دوچندان کرده است.

حرکت به سمت منطقه قوی و متحد

عراقچی همچنین در شبکه اجتماعی ایکس به گفت‌وگوی تلفنی با وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: دیروز و امروز وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان برای تبریک تماس گرفتند. حرکت به سمت یک «منطقه قوی و متحد» از طریق گفت‌وگو، همکاری، هم‌افزایی و همدلی با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم است.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ