کودکان چاق با احتمال بیشتر اگزما و پسوریازیس مواجه هستند

اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید نشان می دهد که کودکان چاق بیشتر احتمال دارد به مشکلات پوستی مبتنی بر سیستم ایمنی مانند اگزما یا پسوریازیس مبتلا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، تجزیه و تحلیل بیش از ۲.۱ میلیون کودک کره‌ای بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ نشان داد کودکانی که اضافه وزن داشتند بیشتر در معرض خطر ابتلاء به اگزما بودند.

محققان گزارش کردند زمانیکه کودکان دارای اضافه وزن وزن کم کرده و به وزن مناسبی رسیده بودند، کمتر در معرض خطر ابتلاء به اگزما بودند.

دکتر «سئونگ جون کوه»، استادیار دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، گفت: «یافته‌های ما از اهمیت حفظ وزن در کودکان حمایت می‌کند، زیرا ممکن است به کاهش خطر ابتلاء به درماتیت آتوپیک [اگزما] کمک کند.»

کوه افزود: «علاوه بر این، پیشگیری از افزایش وزن بیش از حد و کاهش وزن هدفمند، از جمله اتخاذ استراتژی‌های رژیم غذایی سالم در کودکان مبتلا به چاقی برای پیشگیری از درماتیت آتوپیک، به ویژه قبل از سن مدرسه، باید ترویج شود.»

دکتر «سئونگ رائه کیم»، محقق از کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول، گفت: «مطالعات قبلی به ارتباط بین چاقی دوران کودکی و بیماری‌های پوستی پرداخته اند.»

به گفته کیم، «با این حال، این مطالعات کودکان را در طول زمان ردیابی نکرده اند تا ببینند آیا تغییرات وزن بدن باعث ایجاد تفاوت در خطر مشکلات پوستی کودکان می‌شود.»

محققان نتیجه گیری کردند که نتایج نشان می‌دهد که چاقی دوران کودکی می‌تواند در ایجاد بیماری‌های پوستی ناشی از مشکلات سیستم ایمنی نقش داشته باشد.

به گفته محققان، این بیماری‌ها شامل آلوپسی، اگزما و پسوریازیس است و به گفته محققان، حفظ وزن مناسب می‌تواند خطر ابتلاء به این مشکلات پوستی را در کودکان کاهش دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ