تامین بیش از ۵۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در شلمچه

اقتصاد ایران: اهواز -معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از آغاز خدمات‌دهی درمرزشلمچه به زائران اربعین حسینی(ع)،تامین بیش از ۵۰۰ هزارقلم دارو و ملزومات پزشکی در این منطقه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر زینب جوانمردی عصر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه مشکلی از بابت کمبود دارو در مرز شلمچه وجود ندارد، اظهار کرد: با پیگیری‌های این معاونت از ابتدای سال و با همکاری و حمایت‌های سازمان غذا و دارو کشور جهت اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و با حمایت‌های همیشگی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی آبادان، تمامی اقلام دارویی، سرم و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تأمین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت به عنوان انبار پشتیبان در پشت مرز نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: از آغاز به کار خدمات‌رسانی در اربعین امسال تا کنون، اقلام دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز به واحدهای مختلف بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی، اعم از داروخانه شبانه‌روزی، فوریت‌های پزشکی، معاونت بهداشت، معاونت درمان و دفتر پرستاری و بسیج جامعه پزشکی تحویل گردیده و تعداد یادشده نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر جوانمردی افزود: به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام تأمین می‌شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اقلام دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز داروخانه شبانه‌روزی از صبح روز ۱۴ مرداد به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز کامل داروخانه، از تاریخ ۱۵ مرداد داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسماً کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه بیان کرد: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز بر اساس نسخه دارویی به زائران عزیز به طور رایگان ارائه می‌دهد که تا کنون حدود ۹ هزار نسخه ثبت شده و این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است.

دکتر جوانمردی اظهار کرد: راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی از اربعین سال ۱۴۰۱ آغاز شده که امسال برای دومین سال پیاپی با اضافه شدن سیستم HIS بیمارستانی و سامانه‌های بیمه گر در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج اقلام دارو و ملزومات مصرفی و ثبت نسخ در داروخانه حضور دارند.

وی افزود: از نکات مهم نحوه‌ی ارائه ی خدمات داروخانه شبانه روزی مرز شلمچه در اربعین امسال و برای اولین بار، ثبت انواع اقلام دارو و سرم ملزم به ثبت بارکد اصالت کالا در سامانه تیتک است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: داروسازان، دارو یاران و پرسنل داوطلب و پرتلاش معاونت و نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدمات، نقلیه و … در هر دو شیفت صبح و شب به طور ۱۲ ساعته در طول شبانه روز در داروخانه فعالند تا بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائران ارائه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ