دل های جاماندگان اربعین در ارومیه راهی کربلا شد/طنین نوای یا حسین

اقتصاد ایران: ارومیه-عصر یکشنبه مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در بیش از ۱۷ نقطه آذربایجان غربی و در ارومیه با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ارومیه همزمان با ۱۷ نقطه دیگر استان با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر برگزار شد و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم معنوی حضور پرشوری داشتند.

صدها نفر از مردم از ارومیه که دوست داشتند از زائران اربعین ۱۴۰۳ باشند ولی به هر دلیلی نتوانستند در مسیر نجف تا کربلا با حضور خود پیاده‌روی کنند، عصر یکشنبه با حضور در میدان شهدای این شهر تا باغ‌رضوان و مزار شهدا پیاده‌روی کرده و فریاد یا حسین (ع) سردادند.

خوی، چالدران، آواجیق، ماکو، تکاب، سلماس، میاندوآب، نقده، محمدیار، شاهین‌دژ، شوط، چایپاره از جمله شهرهایی است که امروز مردمان جامانده از پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲ آن شهرها به مسیرهای تعریف شده آمدند تا به نیت پیاده روی بین نجف تا کربلا در این آئین معنوی حضور یابند.

همچنین مردم آذربایجان غربی در چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفای آن حضرت و همچنین با ذکر مصائب حضرت زینب کبری (س) و کاروان اسرای دشت کربلا عزاداری باشکوهی را در جای جای این استان برگزار کردند.

در شهر ارومیه تعدادی از دسته‌های عزاداری به خیابان آمده و ضمن نوحه سرایی در رثای شهدای دشت کربلا و مصائب حضرت زینب کبری (س)، به سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و اشک ماتم ریختند.

در برخی از شهرهای آذربایجان غربی هم طبق روال سال‌های اخیر، مردم با حضور در آئین پیاده روی جاماندگان اربعین، عشق و ارادت خود را به آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان داده و مسیر این پیاده روی را با سوگواری و نوحه سرایی طی کردند.

توزیع نذری و احسان های حسینی در جای جای شهرهای آذربایجان غربی، نوشتن نام مبارک حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) در پشت ماشین‌ها ازجمله دیگر جلوه‌های سوگواری اربعینی مردم آذربایجان غربی در سال جاری بود.

امروز، ۲۰ صفر چهلمین روز فاجعه عاشورا در سال ۶۱ هجری قمری است؛ بنابر برخی روایات در این روز حضرت زینب کبری (س) از شام به کربلا رسیده و در این روز عزاداری کردند

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ