شرط عجیب ایلان ماسک برای کاربران ایکس!

اقتصاد ایران: ایلان ماسک پس از اخراج هزاران کارمند ایکس، اکنون شرایط جالب‌توجهی را برای کارمندان این شبکه اجتماعی به‌منظور در اختیار گرفتن سهام خود مطرح کرده است.

دیجیاتو: ایلان ماسک پس از اخراج هزاران کارمند ایکس، اکنون شرایط جالب‌توجهی را برای کارمندان این شبکه اجتماعی به‌منظور در اختیار گرفتن سهام خود مطرح کرده است.

براساس گزارش The Verge، ماسک ایمیلی را برای کارمندان ایکس ارسال کرده است تا آن‌ها در مورد گزینه‌های سهام آینده مطلع کند. طبق ایمیل ماسک، ظاهراً سهام براساس عملکرد کارمندان به آن‌ها اعطا می‌شود، به این معنی که کارمندان باید یک گزارش یک صفحه‌ای درباره تاثیر خود برای شرکت بنویسند.

اساساً آن‌ها باید در این گزارش به ماسک بگویند که چرا عضو ارزشمندی برای شرکت هستند تا بتوانند سهام خود را در اختیار داشته باشند.

باتوجه به نگرش ماسک در گذشته، شرط جدید او برای کارمندان شاید چندان عجیب به‌نظر نرسد. پس از تصاحب این شرکت، ماسک به کارمندان باقیمانده گفته بود که باید «ساعت‌های طولانی با شدت بالا» کار کنند یا از کار خود استعفا دهند. در همین رابطه، ایکس اخیراً به دلیل اخراج غیرقانونی یکی از کارمندان خود، 600 هزار دلار جریمه شد.

همچنین برخی منابع به ورج اعلام کرده‌اند که آن‌ها تجدیدنظر سالانه سهام خود که قرار بود در ماه آوریل صورت بگیرد را دریافت نکرده‌اند. باوجود اطمینان قبلی ایلان ماسک مبنی بر اینکه کارمندان ایکس می‌توانند سهام خود را در هر زمانی نقد کنند، آن‌ها همچنان منتظر تحقق این وعده هستند. آخرین بازنگری سهام این شرکت در اکتبر سال 2023 انجام شد، زمانی که ایکس (توییتر آن زمان) 19 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر اقداماتی را برای بازسازی و کاهش هزینه‌های آن انجام داده است، هرچند که ایکس همچنان از نظر مالی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌همین دلایل، از این خرید اخیراً به‌عنوان بدترین معامله مالی برای بانک‌ها از زمان رکود اقتصادی سال 2008 تاکنون یاد شده بود.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ