سرزمین آفتاب غرق در ماتم و اندوه اربعین اباعبدالله الحسین (ع)

اقتصاد ایران: اراک- سرزمین آفتاب همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) غرق در ماتم و اندوه است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، هیأت‌های مذهبی و عزاداران حسینی (ع) با شرکت در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، در مصیبت شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش به عزاداری و سوگواری پرداخته و اشک ماتم می‌ریزند.

در این آئین معنوی مداحان اهل بیت (ع) در سوگ شهدای کربلا به مرثیه خوانی کردند و شاعران اهل بیت (ع) نیز در حضور مردم ولایتمدار اراک و دیگر شهرستان‌های مرکزی اشعار خود را در خصوص واقعه عاشورا را قرائت کردند.

بیش از ۵۷ هزار نفر از مردم این استان با ثبت‌نام در سامانه سماح به کشور عراق سفر و در آئین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند و بسیاری از مشتاقان و عاشقان اباعبدالله (ع) که توفیق زیارت و حضور در بزرگترین مانور اقتدار شیعه نصیبشان نشده، در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سرزمین آفتاب گرد هم آمدند تا وحدت کلمه، برابری و برادری و عشق به سالار شهیدان (ع) را نشان دهند.

سرزمین آفتاب غرق در ماتم و اندوه اربعین اباعبدالله الحسین (ع)

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۲۵ نقطه استان مرکزی از صبح امروز (یکشنبه) آغاز و در حال برگزاری است و موکب‌های هیأت‌های مذهبی نیز در مسیر پیاده‌روی از راهپیمایان پذیرایی می‌کنند.

سرزمین آفتاب غرق در ماتم و اندوه اربعین اباعبدالله الحسین (ع)

برپایی ۱۰۰ موکب مردمی

استاندار مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بالغ بر ۱۰۰ موکب مردمی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان فراهان تا امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان استقرار دارند که در این راستا نقش گروه‌های مردمی به صورت کامل محسوس است.

فرزاد مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از حضور نیروهای پلیس و حوزه انتظامی در راستای ایجاد نظم و امنیت در راهپیمایی گسترده جاماندگان اربعین حسینی مردم اراک گفت: در اربعین ۱۴۴۶ قمری در مسیر پیاده‌روی جاماندگان این حماسه حسینی از اراک به سمت امامزاده محمد عابد (ع) جمعیت بسیار انبوهی از اولین ساعات بامداد امروز یکشنبه پیاده روی خود را آغاز کردند و پیش بینی می‌شود در این راهپیمایی شاخص کشوری بیش از ۵۰۰ هزار نفر حضور پیدا کنند.

استاندار مرکزی گفت: این مراسم باشکوه توسط مسلمانان نشانگر تداوم مکتب عاشورا است همچنین توجه مردم به فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) سبب ساز این حضور چشمگیر در پیاده روی اربعین است.

سرزمین آفتاب غرق در ماتم و اندوه اربعین اباعبدالله الحسین (ع)

جنبش میلیونی اربعین حسینی تمامی توطئه‌های دشمن را نقش برآب کرده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: جریان بزرگ پیاده روی اربعین به عنوان یک حرکت و جنبش اجتماعی، هویت شیعی ما را در جهان شکوفا کرده و برای مسلمانان سراسر جهان وحدت آفرین است.

حجت الاسلام بهزاد محمدی با اشاره به اینکه این حضور چشمگیر می‌تواند پیامی جهانی تولید کند، افزود: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند این اجتماع و جنبش بزرگ را تضعیف کنند اما این جنبش میلیونی که همه مردم را به یک انگیزه واحد می‌رساند، تمامی توطئه‌های دشمن را نقش برآب کرده است.

وی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی، پرچم انسجام مسلمانان جهان و خاری در چشم دشمنان است، به همین دلیل تلاش زیادی برای تضعیف این حرکت بزرگ دینی می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، راهپیمایی اربعین را تداعی عینی انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و افزود: برگزاری این اجتماع بزرگ الهی مربوط به یک کشور نیست و همه مسلمان در آن نقش مؤثر دارند.

حجت الاسلام محمدی گفت: پیروی از مکتب و سیره اهل بیت (ع) سعادت جامعه ایران اسلامی را به دنبال دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای اشاعه این مکتب مقدس استفاده کرد.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) بزرگترین پاسدار اسلام، قرآن و معلم بزرگ شهادت است و این شخصیت بی همتا چراغ راه و سرمایه‌ای برای دنیا و آخرت است.

سرزمین آفتاب غرق در ماتم و اندوه اربعین اباعبدالله الحسین (ع)

با توجه به افزایش تردد زائران در جاده‌ها، اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی، برنامه ریزی لازم را برای استقرار تیم‌های اورژانس در مسیرهای مواصلاتی و مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی انجام داده و علاوه بر آماده باش تمامی پایگاه‌های زمینی و اتوبوس آمبولانس‌های استان، بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی برای خدمت رسانی به بیماران و مصدومین در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

یکی دیگر از جلوه‌های زیبای آئین امروز در اراک، غرفه بنیاد نوجوان و نقاشی کودکان همچنین استقرار سامانه سیار اهدای خون در ورودی جاده امامزاده محمد عابد (ع) اراک بود تا عاشقان حسین (ع) درس نوع دوستی را در این روز حماسی دوره کنند.

سرزمین آفتاب غرق در ماتم و اندوه اربعین اباعبدالله الحسین (ع)

فراخوان برگزاری مسابقه چله نشین عشق از سوی مرکز آموزش علمی کاربردی مجتمع امیر کبیر با موضوع عزاداری اربعین شامل عکس / فیلم کوتاه / دلنوشته و شعر، عکس موبایلی (عمودی)،فیلم کوتاه (۵۹ ثانیه‌ای ویژه اینستاگرام) و دلنوشته و شعر (پادکست) از دیگر جلوه‌های روز اربعین حسینی در استان مرکزی بود.

همچنین شهرداری اراک ۷۰ دستگاه اتوبوس را برای بازگرداندن زائران حسینی از امامزاده محمد عابد (ع) به اراک را پیش بینی کرده است.

نظیر این مراسم با حضور گسترده مردم در شهرستانهای خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، آشتیان، فراهان، تفرش، کمیجان، خنداب و شازند نیز برگزار و در حال انجام است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ