تتر و تلاش بی‌پایان برای مسدود کردن کیف‌پول‌ها

اقتصاد ایران: شرکت تتر از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۱۴، به بیش از ۱۴۵ سازمان اجرای قانون کمک کرده تا بیش از ۱۰۸.۸ میلیون دلار USDT مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را بازیابی کنند.

میهن بلاکچین: شرکت تتر از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۱۴، به بیش از ۱۴۵ سازمان اجرای قانون کمک کرده تا بیش از ۱۰۸.۸ میلیون دلار USDT مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را بازیابی کنند. این شرکت اخیراً به وزارت دادگستری ایالات متحده در مصادره ۵ میلیون دلار از کلاهبرداری‌های پیگ بوچرینگ کمک کرده است.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، تأکید کرده که این شرکت مصمم است تا به مبارزه با استفاده‌های غیرقانونی از ارزهای دیجیتال ادامه دهد و تاکنون بیش از ۱,۹۰۰ کیف پول مشکوک را مسدود کرده است.

همکاری تتر با نهادهای اجرای قانون

بر اساس بیانیه به تازگی منتشر شده، شرکت صادرکننده استیبل‌کوین تتر، از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۴ تاکنون، به بیش از ۱۴۵ سازمان اجرای قانون کمک کرده است تا بیش از ۱۰۸.۸ میلیون دلار تتر مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را بازیابی کنند. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر، در بیانیه‌ای که در ۲۳ آگوست (۲ شهریور) منتشر کرد، نوشت: تتر همچنان مصمم است تا به سازمان‌های قانون‌گذاری جهانی کمک کند تا با استفاده‌های غیرقانونی از ارزهای دیجیتال مبارزه کنند.

آردوینو ادعا کرد که تتر به ادامه همکاری با نهادهای اجرای قانون برای مقابله با فعالیت‌های کلاهبردارانه کاملا متعهد است. او افزود: ما به صراحت هرگونه استفاده نادرست از تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر برای فعالیت‌های مجرمانه را محکوم می‌کنیم.

از زمان راه‌اندازی، تتر به طور داوطلبانه بیش از ۱۹۰۰ ولت ارز دیجیتال در سراسر جهان را که با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط بودند، مسدود و اخیراً هم به وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) کمک کرده است تا حدود ۵ میلیون دلار تتر را از کلاهبرداران مصادره کنند. این کلاهبرداران با تظاهر به داشتن روابط عاشقانه با قربانیان، آن‌ها را فریب داده و دارایی آنها را در یک روش کلاهبرداری معروف به پیگ بوچرینگ (Pig Butchering) سرقت کرده‌اند.

کلاهبرداران پیگ بوچرینگ معمولاً قربانیان خود را به صورت آنلاین ملاقات کرده و اغلب زمان زیادی را صرف می‌کنند تا آنها را ترغیب کنند که پول بیشتری واریز کنند. بهتر است در مورد کلاهبرداری عاشقانه یا Romance Scam و راهنمایی شناسایی آن مطلع باشید تا بتوانید از وارد شدن آسیب به دارایی‌های شما جلوگیری شود.

تتر توضیح داد که مصادره این دارایی‌ها، یک پیروزی مهم در مبارزه با کلاهبرداری‌های سایبری محسوب می‌شود. تتر همچنین اشاره کرد که پلیس فدرال ایالات متحده (FBI) و سرویس مخفی ایالات متحده را با پلتفرم تتر آشنا کرد، تا همکاری با آن‌ها را ساده‌تر کند.

نگرانی‌ها درباره افزایش کلاهبرداری‌های عاشقانه

طبق گزارش کوین‌تلگراف در ۲۳ فوریه، در سال ۲۰۲۳، درآمد حاصل از کلاهبرداری‌های رمانتیک بیش از دو برابر شد و داده‌ها نشان از رشدی ۸۵ برابری از سال ۲۰۲۰ دارد. شرکت Chainalysis معتقد است که از بین روش‌های مختلف کلاهبرداری، نسبت به متوسط مبالغ کلاهبرداری شده، کلاهبرداری‌های پیگ بوچرینگ بدترین تأثیر را بر قربانیان داشته است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه‌ای که در ۲۲ آگوست منتشر کرد، نوشت: این پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جعلی، یک پرتفولیوی سرمایه‌گذاری جعلی با بازدهی‌های غیرطبیعی را نمایش می‌دهند، به این هدف که قربانی را به سرمایه‌گذاری بیشتر ترغیب کند.

وزارت دادگستری توضیح داد که وقتی این دارایی‌ها واریز می‌شوند، از طریق ولت‌ها جابه‌جا می‌شوند تا ماهیت، منبع و مالکیت درآمدهای حاصل از کلاهبرداری پنهان بماند. در همین حال، در ۱۲ مارچ، کوین‌تلگراف گزارش داده بود که تتر به وزارت دادگستری ایالات متحده در مصادره حدود ۱.۴ میلیون دلار تتر که مشکوک به کسب از طریق کلاهبرداری پشتیبانی مشتری بود، کمک کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ