عاشقان حسینی از محبت سیدالشهدا(ع) جانماندند

اقتصاد ایران: گناباد- دلدادگان و عاشقان حسینی در قالب زائر و خادم آمده بودند تا ثابت کنند گرچه از پیاده روی اربعین در مسیر نجف- کربلا جامانده‌اند اما از نگاه پرمهر و محبت سیدالشهدا (ع) جانمانده‌اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: چند سالی است افرادی که به هر دلیلی از سفر به کربلا و زیارت حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین جا مانده اند، به هر شکلی سعی می‌کنند تا خود را در حال و هوای زیارت اربعین قرار دهند.

مردم شهرستان گناباد هم همگام با بسیاری از هموطنانمان امروز، یکشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ همزمان با اربعین حسینی به یاد پیاده‌روی اربعین از نجف به سوی کربلا، مسیر ۲۲ کیلومتری از میدان پیام نور گناباد تا بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک را با پای پیاده طی کردند تا یکی از طولانی‌ترین پیاده‌روی‌های جاماندگان اربعین را رقم بزنند.

این مراسم از ساعت پنج صبح روز اربعین پس از قرائت زیارت اربعین در مسجد جامع و مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد و عزاداران حسینی حرکت خود را به سمت شهر مقدس کاخک آغاز کردند.

از همان ابتدای این مسیر برپایی موکب‌هایی با کتیبه‌های منقش به اسامی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پذیرایی خادمان حال و هوای موکب‌های مشایه را برای زائران حسینی فراهم می‌کرد.

دلدادگان و عاشقان حسینی در قالب زائر و خادم آمده بودند تا با حضور در این مسیر معنوی ثابت کنند گرچه از پیاده روی اربعین در مسیر نجف- کربلا جامانده‌اند اما از نگاه پرمهر و محبت سیدالشهدا (ع) جانمانده‌اند.

البته برای همه این افراد نمی‌توان از واژه جامانده استفاده کرد چراکه عده‌ای پس از پیاده‌روی اربعین در کربلا خود را برای شرکت در این مراسم رسانده بودند.

حال و هوای عاشقان حسین (ع)

کریم‌پور از خادمان یکی از مواکب این مسیر در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: خدا را شاکرم که امسال توفیق حضور در پیاده روی اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیه نصیب و روزی‌م شد و به خاطر شکر گذاری این نعمت امروز آمدم تا خادمی عاشقان و محبان حسینی را انجام دهم.

فرهادی جوان دیگری که در این مسیر قدم میزد در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از ثمره‌های ارزشمند افزایش حضور ایرانی‌ها در پیاده روی اربعین همین انتقال فرهنگ‌ها هست و سال به سال شاهد شکوه و رونق بیشتر پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرهای مختلف از جمله گناباد هستیم.

هرچه جلوتر می‌رفتیم گرمای هوا در کنار پذیرایی‌ها و خدمات متنوع موکب‌ها و پخش مداحی‌هایی با زبان عراقی دل انسان را بیش از پیش راهی مسیر نجف - کربلا می‌کرد.

برپایی بیش از ۴۰ موکب توسط خیران و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روز اربعین امسال بیش از ۴۰ موکب توسط خیران و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در طول مسیر برای پذیرایی از زائران پیاده جاماندگان اربعین حسینی گناباد برپا شد.

سید حسن شریفی‌مقدم افزود: علاوه بر این مسیر دلدادگان حسینی از روستاهای استاد و کلات از توابع بخش کاخک نیز به سمت بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد (ع) پیاده‌روی و عزاداری کردند و عشق و دلباختگی خود را به اهل بیت عصمت و طهارت و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به نمایش گذاشتند.

حضور بیش از ۱۶ هزار نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افزون بر ۱۶ هزار نفر زائر در این پیاده‌روی باشکوه شرکت داشتند.

حجت الاسلام سید محمود رضوان‌پناه افزود: قرائت زیارت اربعین، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، برپایی نمایشگاه‌هایی از تمثال و وصایای شهدا و جوانی جمعیت و توزیع چای، شربت و غذا از جمله برنامه‌های موکب‌های فعال شده در این مسیر بود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با روز اربعین حسینی زائران بسیاری نیز در مسیر شهرستان‌های خواف و جنگل و رشتخوار و روستاهای شمالی شهرستان گناباد به سمت حرم مطهر امامزاده یحیی موسی الکاظم در روستای بیمرغ حرکت کردند.

شایان ذکر است اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و قرائت زیارت اربعین توسط کربلایی احمد زحمتکش در بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد (ع) کاخک پایان بخش این مراسم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ