شرایط حمل و نقل زوار برای بازگشت به مرز باشماق مهیا است

اقتصاد ایران: مریوان_مدیر پایانه مرزی باشماق گفت:شرایط حمل و نقل زائران اربعین حسینی برای بازگشت از کربلا به شهر سلیمیانیه و از این شهر به مرز باشماق مهیا است.

حمیدرضا عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: تمهیدات لازم برای راحتی زواری که مرز باشماق را انتخاب کردند اندیشیده شده است.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه این مرز به مدت سه سال فعالیت خود در حوزه تردد زوار آغاز کرده اما با این حال اقدامات خوبی را شاهد بودیم.

مدیر پایانه مرزی باشماق اظهار کرد: در حال حاضر تمام تمهیدات به گونه‌ای است که با کمترین زمان ممکن زوار از مرز خارج و می‌توانند وارد بشوند و در بحث حمل و نقل هم بدون مشکل تردد ممکن است.

عبدالملکی بیان کرد: رایزنی‌های که با طرف عراقی داشتیم نشان از محبت و دوستی آنها دارد و حتی الامکان شرایط تردد زوار در آن سوی مرز هم تسری یافته است.

وی گفت: در ابتدا قرار بود تنها ۶ روز حمل رایگان از مرز تا سلیمانیه انجام شوداما این تردد رایگان برای زوار تمدید شد.

مدیر پایانه مرزی باشماق عنوان کرد: سرویس حمل و نقل از مرز باشماق تا سلمانیه و بعد از سلیمانیه تا کربلا در نظر گرفته شده که برای زیارت در دیگر مسیرها و رفتن به سایر شهرهای زیارتی زوار باید خود اقدام کنند.

متولی مرز باشماق افزود: زوار گرامی سعی کنند قبل از اربعین بازگشت خود را تنظیم کنند تا به روزهای اوج و شلوغی برخورد نکنند.

عبدالملکی بیان کرد: تعداد موکب‌های مستقر در مرز ۱۵ موکب است که کیفیت پذیرایی و اسکان و شرایط دیگر در آنها افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: در بحث دریافت ارز هم بانک‌های مستقر در مرز این خدمات را انجام می‌دهند و افرادی هم که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند دریافت ارزی خواهند داشت اما در کل اگر زوار در شهر مبدا خود اقدام به تهیه ارز کنند بهتر خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ