اربعین فرصتی مناسب برای سوار شدن بر کشتی نجات امام حسین(ع) است

اقتصاد ایران: قم-مسئول فرهنگی موکب بانوی کرامت (س) گفت: فضای اربعین یک همایش بین المللی است که مردمان از سراسر دنیا حضور پیدا می‌کنند و به کشتی نجات امام حسین سوار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی زیر بنای همه کارهاست، اظهار کرد: فرهنگ قرآن و اهل بیت علهیم السلام را باید هرچه می‌توانیم بین آحاد مردم به ویژه جوانان گسترش دهیم.

مسئول فرهنگی موکب آستان مقدس بانوی کرامت سلام الله علیها بیان کرد: فضای اربعین یک همایش بین المللی می‌باشد که مردمان مختلفی از سراسر دنیا با نژاد و قومیت و حتی ادیان مختلف حضور پیدا می‌کنند و به کشتی نجات امام حسین علیه السلام سوار می‌شوند.

وی افزود: موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به لطف خدا الگویی برای سایر مواکب شده است و وقتی از سایر مواکب ایرانی و عراقی به این موکب می‌آیند خدمات و برنامه‌های این موکب برایشان جذابیت خاصی دارد.

حجت الاسلام حکیمی خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های متنوع فرهنگی همچون برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی، پاسخگویی به شبهات و مسائل مورد نیاز جوانان، ارائه مشاوره توسط فضلای حوزه، دعوت از سخنرانان مطرح کشوری و… در این مدت در موکب آستان حضرت معصومه انجام شد.

وی گفت: کار جدیدی که امسال انجام شد این بود که آیات قرآن در ابتدای هر سخنرانی با صوت تلاوت می‌شد سپس همان آیات شرح و توضیح داده می‌شد.

مسئول فرهنگی موکب آستان مقدس بانوی کرامت در بخش بعدی سخنان خود پاسخگویی به احکام مبتلابه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی مهم موکب دانست و ابراز داشت: امسال برنامه‌های مستقل بیان احکام را داشتیم و در فرصت‌های مناسب از جمله بین دو نماز یا قبل از نماز صبح به بیان سوالات شرعی زائران پرداخته می‌شد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی موکب، برنامه «سفیران کریمه» بود که در قالب این طرح پنجاه موکب به طرف نجف و پنجاه موکب به سمت کربلا از سوی موکب بانوی کرامت سلام الله علیها مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام حکیمی خاطرنشان کرد: لازم است که ما هرچه می‌توانیم در موضوعات فرهنگی برنامه‌های جذاب و متنوعی را در نظر بگیریم؛ امسال بخش فرهنگی خواهران در موکب مستقل دیده شده بود و برای آنان برنامه‌های مستقلی همچون نماز جماعت جداگانه، احکام و احادیث جداگانه و… تدارک شده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ