عاشقان جامانده دل‌های خود را راهی کربلا کردند

اقتصاد ایران: اردبیل- عشق و ارادت مردمی که دلشان را در کربلا جا گذاشته‌اند و با اشکی سرازیر در همایش‌های پیاده‌روی اربعین حسینی حضور یافتند، بدون شک مثال زدنی است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بساط چای و شربت‌های نذری در تمامی کوچه پس کوچه‌های اردبیل به چشم می‌خورد، امروز اربعین است روزی که عاشقان سیدالشهدا (ع) با نیت خالصانه عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان می‌دهند.

عاشقان جامانده برای هفتمین سال متوالی با حضور در همایش پیاده‌روی خانوادگی «حرم تا حرم» از راه دور، دل‌های خود را راهی کربلا کردند، موکب‌هایی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین بر پا شده‌اند و از صبح امروز ارائه خدمات به عاشقان حسینی را آغاز کرده‌اند.

در این روز همه امامزاده‌های استان پذیرای مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش بودند و به برگزاری آئین‌های سوگواری و برپایی سفره‌های احسان و نذری پرداختند.

آنان که خوانده شدند رفتند، اما آنان که ماندند با حضور در این همایش جهان هستی را از این شوق و ارادت و عشق به سیدالشهدا بهت زده کردند و در تلاش هستند تا حال و هوای اربعین را به خوبی در شهرهای استان تداعی کنند.

عاشقان جامانده دل‌های خود را راهی کربلا کردند

اربعین حرکت از شور و پیوند با شعور برای درک بهتر مسیر متعالی اسلام است

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه اربعین حرکت از شور و پیوند با شعور برای درک بهتر مسیر متعالی اسلام است که خون سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای این راه قوام بخش آن است، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت است و انسان را به حرکت وامی دارد و یک نوع خودسازی است که نباید ساکت و راکد باشیم.

وی به همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و افزود: حرارت عشق حسینی و نیاز انسان به این منبع نورانی و متعالی پدیده‌ای است که در طول تاریخ حیات بشر نجات بخش و حرکت بخش بوده و تلاش دشمنان نیز برای خاموش کردن این مغناطیس معنوی همواره بی ثمر بوده و اثر معکوس دارد.

عاشقان جامانده دل‌های خود را راهی کربلا کردند

ارادت قلبی به امام حسین (ع) زمان و مکان نمی‌شناسد

مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ارادت قلبی به امام حسین (ع) زمان و مکان نمی‌شناسد، گفت: با اینکه سال‌ها از قیام عاشورا می‌گذرد اما واقعه عاشورا همچنان زنده است و همه شیفته پیام امام حسین (ع) در کربلا هستند و امروز این وظیفه ما است که فرهنگ عاشورا و پیام آزادگی، بصیرت و حق خواهی کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اربعین حسینی همایش ویژه جاماندگان زیارت کربلای معلی در سطح استان اردبیل برگزار شد و شرکت‌کنندگان از مقابل امامزاده صالح (ع) به سمت امامزاده سیدصدرالدین (ع) حرکت کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: در مسیر حرکت زائران موکب‌ها ارائه خدمات کرده و ایستگاه‌های صلواتی نیز برپا شده بود تا زائران از احسان‌های روز اربعین حسینی بهره مند شوند و مداحان و مرثیه سرایان دربار حسینی عاشقانه و به یاد اندوه یوم اربعین حسینی اقامه عزا کرده و اهالی نیز از این برنامه معنوی بهره‌مند شدند.

عاشقان جامانده دل‌های خود را راهی کربلا کردند

دنیا در حیرت تجمع عظیم اربعین ماند

حجت‌الاسلام غفور محمدیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد نیز در حاشیه پیاده روی اربعین در این شهرستان اظهار کرد: پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تحت عنوان «از مزار تا مزار» در شهرستان پارس‌آباد برگزار شد که شاهد حضور حداکثری مردم در این مراسم بودیم و دنیا در حیرت تجمع عظیم اربعین ماند.

وی با بیان اینکه در بیش از ۸۰ نقطه پارس‌آباد مراسم تعزیه‌خوانی اجرا شد، ادامه داد: عزاداری در اربعین و حضور در پیاده‌روی اربعین نماد همبستگی و قدرت امت اسلام و علاقه مردم به امام حسین (ع) است که پیر و جوان، کودک و نوجوان در این مراسم‌ها حضور می‌یابند تا عشق خود را به امام حسین (ع) نشان دهند.

تمامی کسانی که نتوانسته بودند در کربلا حضور یابند از فرصت همایش پیاده روی در روز اربعین حسینی استفاده کردند تا به نوعی سهم خودش را برای ادا عشق و ارادت خود به امام حسین (ع) ادا کنند و بگویند که در راه عاشقی هر کار که از دستم بر بیاید انجام خواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ