صدای شکستن استخوان تمدن غرب در پیاده روی اربعین به گوش می‌رسد

اقتصاد ایران: اراک- مدرس حوزه و دانشگاه گفت: صدای شکسته شدن استخوان‌های تمدن غرب، زیر پای زائر اباعبدالله (ع) در پیاده روی اربعین حسینی به گوش می‌رسد.

حجت الاسلام غلامرضا شاه‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فلسفه راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: اکنون در دنیا با درگیری ۲ تمدن دینی و غیردینی مواجه هستیم و باید اذعان کرد که تمدن دینی، یادآور عهد عبودیت انسان و تمدن غیردینی که در غرب تجسم یافته است عامل تقویت منیت، مادیات و دشمنی است.

وی با بیان اینکه صورت کامل عبودیت که تمدن دینی دنبال می‌کند، در انسان معصوم تجسم یافته است، گفت: به غیر از تمدن شیعی به هیچ وجه نمی‌توان عبودیت انسان را محقق کرد و این عبودیت به معنای واقعی در جدال با تمدن غرب است و با پیاده‌روی اربعین صدای شکسته شدن استخوان‌های تمدن غرب را زیر پای زائر اباعبدالله می‌شنویم و با فرهنگ و تمدن غرب که با مادیات و دشمنی همراه است، مقابله می‌کنیم.

وی اتحاد وَلایت و وِلایت را شاخصه تمدن شیعه دانست و گفت: در جامعه آرمانی مکتب اسلام، باید فردی که سراسر وجودش جلوه محبوب است و در مقام عصمت قرار دارد، سرپرست جامعه باشد و در تمدن شیعی و پیاده‌روی اربعین مردم چنین پیامی را دنبال می‌کنند و اعلام می‌کند که تنها اهل بیت می‌توانند مدیریت جامعه را عهده‌دار باشند و نماد بارز اهل بیت (ع) که در منظر تمام مردم دنیا شناخته شده است، امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام شاه حسینی با بیان اینکه امام حسین (ع) یک چهره شناخته شده برای همه مردم دنیا است، افزود: در همه اماکن دینی و مذهبی، زائران برای زیارت امام معصوم (ع) می‌روند و زیارت امام، محور است، اما در زیارت امام حسین (ع) و راهپیمایی اربعین، زائر محور است و در واقع اربعین است که به انسانیت شکوه می‌بخشد.

وی تاکید کرد: اربعین بازگشت انسان‌ها به عهد قدسی و عبودیت است و در واقع امام حسین (ع) در حال احیای انسانیت است و با این پیاده‌روی و اربعین می‌توان به همه دنیا نشان داد که سرپرست جامعه کسی است که سراسر وجودش جلوه خداوند است و ظاهر و باطن انسان‌ها در اطاعت این والی است چراکه حکم او انعکاس حکم خداوند است.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی گفت: در این شرایط و چنین اجتماعی، باطن شخص از طریق سینه امام حسین (ع) به نور هدایت رب‌العالمین منور می‌شود و به همین دلیل است که اربعین به چنین عظمتی رسیده است.

حجت الاسلام شاه حسینی ادامه داد: همه پیامبران و ائمه اطهار آمده‌اند که تا بحث امامت و امت و وَلایت و وِلایت را به ثمر برسانند، اما به دلیل بیدار نبودن انسان‌ها این امر محقق نشد، اما اکنون اربعین حسینی در حال بیدار کردن انسان‌هاست و شاهد حضور زائران اربعین از اقصی نقاط دنیا با همه دشواری‌ها هستیم و در طول مسیرها شاهد موکب‌های خدمت‌رسانی به محبان سیدالشهدا (ع) هستیم.

صدای شکستن استخوان تمدن غرب در پیاده روی اربعین به گوش می‌رسد

وی با تاکید بر اینکه اربعین تمدن‌زایی شیعیان را نشان می‌دهد، گفت: اربعین یک جنگ تمام عیار فکری و فرهنگی و اعتقادی بین تمدن دینی و غیر دینی است و تمام مشکلات، فسادهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به دلیل جدایی وَلایت از وِلایت بوده است و فرهنگ شیعی در اربعین به دنبال اتصال این مهم است.

حجت الاسلام شاه حسینی تاکید کرد: فرهنگ شیعی به هیچ عنوان فرهنگ مدرنیته و غربی را به رسمیت نمی‌شناسد و فرهنگ غرب نیز به دلیل حاکمیت نفس اماره هیچ‌گاه نمی‌تواند فرهنگ شیعی را قبول کند و این امر تنها با برداشتن دست از دشمنی و مادی گرایی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه زائر اربعین، محور اربعین است و در حال پیروزی در این جدال تمدن دینی و غیردینی هستیم، گفت: به طور حتم حق با تمدن شیعی است و این تمدن به زودی پیروز خواهد بود.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: هر چند گاهی مفهوم و هدف این پیاده‌روی دستخوش تحولاتی می‌شود اما نباید اجازه این تغییر را داد چرا که قرار است. در این راهپیمایی مسیر اسرای کربلا را درک کنیم و مصائبی که بر آنان روا داشته باشد را به جهان مخابره کنیم و قرار نیست که در موکب‌ها جشنواره غذا، راه بیاندازیم.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: خداوند مقدر کرده است که عراقی‌ها میزبان زائران باشند و باید سعی شود که برادران شیعه عراق موکب دار باشند و چنانچه تمایل به کمک داریم، این اقدام پنهانی انجام شود و این مهم مورد توجه ویژه باشد که نباید در گیر تجملات شویم تا تمدن‌زایی شیعی که در این مسیر در حال تحقق است، از بین نرود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ