ایستادگی مقابل آمریکا و صهیونیست منطق حسینی است

اقتصاد ایران: سوادکوه- نماینده ولی فقیه در مازندران تبعیت از ولایت را مهم دانست و گفت: ایستادگی مقابل آمریکا و صهیونیست منطق امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه در یادواره ۱۱ شهید روستای پارسی بخش ولوپی سوادکوه، ضمن تسلیت اربعین حسینی، مبارزه با جهالت به‌معنای بی‌عقلی نه بی‌سوادی را یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین (ع) عنوان و اظهار کرد: حضرت جان و وجود خودش را تقدیم کرده تا بندگان خدا را از جهالت و ضلالت نجات بدهد.

وی افزود: زیبنده نیست که امتی هزار و ۴۰۰ سال برای امام حسین (ع) عزاداری کنند اما روی جهالت باشد، چرا که به عزاداری از راه معرفت سفارش شده‌ایم و در سال جاری ۲۵ میلیون جمعیت به زیارت اربعین رفتند اگر خدای ناخواسته در سبک زندگی و رفتارشان عقلانیت حرف نزند درست نیست.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه کسانی که با امام حسین (ع) جنگیدند قطعاً افرادی بی‌خرد و بی‌عقل بودند و منافع مادی خود را بر آخرت ترجیح می‌دادند، خاطرنشان کرد: عمر بن سعد برای ملک ری امام حسین (ع) را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: باید بدانیم الان استکبار جهانی و یزیدیان زمان چه می‌خواهند و آیا غزه را کمک کنیم یا صهیونیست‌ها را و در راهپیمایی در محکومیت از صهیونیست‌ها شرکت کنیم یا نه؟ ملت ایران خوب نشان دادند که با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و از غزه‌ای‌ها حمایت می‌کنند، اگر امروز حوزه‌های مقاومت در منطقه همه در مقابل تروریست‌ها، داعشی‌ها و رژیم اشغالگر غاصب ایستاده‌اند از شما درس گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: اینکه ما در مقابل آمریکا و صهیونیست‌ها بایستیم و از مظلومان جهان و غزه‌ای‌ها حمایت کنیم عقلانیت، است و به فرموده امام راحل، آمریکا دشمن درجه یک مستضعفان جهان است و ما هیچ‌گاه دست خودمان را به سوی آمریکا دراز نمی‌کنیم و این منطق امام راحل همان منطق امام حسین (ع) است که فرمودند من دست ذلت به سوی شما دراز نمی‌کنم.

آیت الله محمدی لائینی اذعان داشت: برگزاری مراسم برای شهدا و امام حسین (ع) مهم و باارزش است اما در زندگی با امام حسین (ع) بودن و با دشمنان نبودن، براساس خرد و عقلانیت عمل کردن و دور گذاشتن نادانی مهم‌تر است زیرا تبعیت و پیروی از ولایت برای ما مهم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ